Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer på Macworld Expo -09?

Tråden skapades och har fått 413 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-12-13 20:44

En liten ryktestråd såhär på lördagskvällen skadar ju aldrig.

Vad jag tror (observera att detta är väldigt välgrundat och kommer från insidekällor på Apple, Inc.)
17" MacBook Pro i nya designen
Fler nya skärmar.
Uppdatering av mac pro?
Hehe... Ny mac mini
Och det jag faktiskt tror, ny fjärris. Den har varit restad hos apple sverige i en månad eller så, enligt machuset, jkpg. Och visst vore det på tiden (oerhört oviktigt, men inte osannolikt?)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-12-13 20:58

Tror på ny Mac mini och -TV alternativt en produkt som kombinerar de båda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-13 21:17

Hmmm, tror på en 32GB iPhone. Tror även det blir lite sneak peaks på Snow Leopard, uppdatering av Mac Mini, uppdaterade skärmar och ... kanske nytt iLife?

Såväl nya Mac Mini, iMac som Mac Pro är lämpliga kandidater. Även om kanske bara någon av dem blir nämnd på Macworld får vi nog snart se fler lanseringar och hårdvaruuppgraderingar.

En ny iLife är nog inte helt omöjligt. De brukar ju komma relativt ofta, och Macworld brukar vara ett vanligt tillfälle.

Mac OS X Snow Leopard lär nog visas upp för att sedan komma i skarp version framåt våren/sommaren. Kanske ännu tidigare.

Sedan har vi ju den här hinten om en eventuell netbook.

iLife 07 fanns aldrig. Hoppar de över 09 också?

Jag tror iMac och Mac Mini blir uppdaterade och iPhone får 32GB variant. Frågan är om iMac får Core 2 Quad (eller Core i7 eller vad det nu kallas) vilket jag ser som mindre sannolikt eftersom det påstås att iMacen skulle behöva göras om en del för effektivare kylning (DIGITIMES).Men det är alltid roligt att bli överraskad

Hoppas de visar mera Snow Leopard i vilket fall...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-14 01:40

AppleTV med 1080p stöd! Och Filmer till Svenska applestore (givetvis 1080p)

Ursprungligen av Csoft:

AppleTV med 1080p stöd! Och Filmer till Svenska applestore (givetvis 1080p)

Tycker mig minnas att Apple inte verkar så intresserad av 1080p.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-14 04:14

En ny lätt uppdaterad Mac mini i den nya alu-looken.
Releasedatum för snow leopard.
Hyrfilm i iTunes för den nordiska marknaden.

Vilda gissningar.

Jag har en kompis som känner frun till Clay, som är bror till Steve Jobs grannes förläggares tidningsbud. Han såg i förrgår ett dokument som beskrev en tablett, en mix mellan iPhone och Macbook, som ska lanseras på Macworld. Den är cirka tre gånger så stor som iPhone, hela fronten i glas, virtuellt tangentbord och inbyggd 3G och wifi. Helball!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 10:17

Rykten? Kan inte minnas att det varit så här ont om rykten inför någon MacWorld tidigare! Men det kanske kommer...

Under tiden kan man ju alltid önska sig. Jag behöver ersätta min drygt fem år gamla G5:a och hoppas på en lågbudget MacPro. Som det är nu är ju avståndet både vad gäller prestanda och pris enormt mellan MacMini och MacPro. Visst skulle det behövas något emellan dem?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-14 21:30
Ursprungligen av maca:

Rykten? Kan inte minnas att det varit så här ont om rykten inför någon MacWorld tidigare! Men det kanske kommer...

Under tiden kan man ju alltid önska sig. Jag behöver ersätta min drygt fem år gamla G5:a och hoppas på en lågbudget MacPro. Som det är nu är ju avståndet både vad gäller prestanda och pris enormt mellan MacMini och MacPro. Visst skulle det behövas något emellan dem?

Mellan MacPro och Mac Mini? En iMac kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 21:38
Ursprungligen av maca:

Visst skulle det behövas något emellan dem?

Enligt Apple har du det i iMac.

Ursprungligen av akerstrom:

Jag har en kompis som känner frun till Clay, som är bror till Steve Jobs grannes förläggares tidningsbud. Han såg i förrgår ett dokument som beskrev en tablett, en mix mellan iPhone och Macbook, som ska lanseras på Macworld. Den är cirka tre gånger så stor som iPhone, hela fronten i glas, virtuellt tangentbord och inbyggd 3G och wifi. Helball!

Jag satt på ett plan mellan San Fransisco och Tokyo för någon månad, en man i svart tajt polotröja - slående lik Steve Jobs men något kraftigare satt och pillade i några dokument. Jag slog en eller två blickar innan han irriterat lade ner dokumenten i sin väska, jag kunde kort ana något som skulle kunna vara det du pratar om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 18:42
Ursprungligen av akerstrom:

Jag har en kompis som känner frun till Clay, som är bror till Steve Jobs grannes förläggares tidningsbud. Han såg i förrgår ett dokument som beskrev en tablett, en mix mellan iPhone och Macbook, som ska lanseras på Macworld. Den är cirka tre gånger så stor som iPhone, hela fronten i glas, virtuellt tangentbord och inbyggd 3G och wifi. Helball!

Inte otroligt.
Jag har "förutspått" den i 1,5 år nu, så det är dags nu.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-12-14 10:57

Ge mig en 32gb iPhone... då blir det till att uppgradera från min USA inköpta

  • Medlem
  • 2008-12-14 20:38

Hoppas på snabbare iMacar. Skall nämligen få en av mamma. Men jag bad henne att INTE lägga den under granen. Utan vänta lite

Det borde ju komma..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-14 21:47

Maca är nog medveten om att det finns en iMac...

En billigare MacPro med Core2Quad för dom som inte vill ha en dator med inbyggd skärm kunde varit ett alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 22:45
Ursprungligen av Csoft:

Maca är nog medveten om att det finns en iMac...

Jo det vet jag med. Vad jag menar med det är att Apple är nöjd med sin uppdelning av produkter och inte kommer att släppa det han och du (?) vill ha.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-14 23:41
Ursprungligen av acke:

Jo det vet jag med. Vad jag menar med det är att Apple är nöjd med sin uppdelning av produkter och inte kommer att släppa det han och du (?) vill ha.

Antaligen kommer dom inte det

Det jag är ute efter är skalbarheten som inte är lika stor i iMacen. Ett billigare processor alternativ med ex Core2Quad eller Duo hade kunnat dra ner priset något iaf från 19.625kr eftersom dom tar 4600kr för en extra 2,8Ghz xeon...

Man kan drömma om inte annat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 23:23

En ny hottad mini vore bättre…
Minin är en grym dator, liten, snygg, kanske lite för snäll i speccarna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 23:23

Jag vill ha en tablet

Hade de önskat en dator mellan Mac Mini och Mac Pro som inte hade inbyggd skärm så hade de nog släppt macbookar med matta skärmar, firewire och iPhone med 5mp-kamera. Men iMacarna utgör det segmentet vi pratar om. Och vill man ha en bra skärm ska man ta en 24" iMac. Annars kan man koppla in en extern skärm i den. Den är väldigt bra. Och prestanda- och prismässigt mitt emellan store- och lillebror.

Jag hoppas på:

- Ny Mac Mini/tv. Gärna en kombination.
- Ballare iMacar.
- Push notifications (iPhone)
- Att de ger Bento 2 ett ansiktslyft (gärna Filemaker också)
- Att de kommenterar alla klagomål om avsaknaden utav FIrewire på MacBook och ger ett closure.
- Well... En netbook vore ju kul. Men jag tror inte på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 07:35

Jag tror inte jag är ensam om att redan ha en bra skärm (och dessutom tangentbord och mus) som jag vill fortsätta använda, men idag inte hitta någon lämplig ersättare i Apples sortiment. Det finns säkert en relativt stor latent efterfrågan på en mellanprodukt och det skulle dessutom vara lämpligt ur miljösynpunkt (skärmarna kan användas under hela sin livslängd).

Om Apples aktieägare anser att det vore ekonomiskt korrekt med en mellanmodell så skulle den säkert också komma. Frågan är om ni som tror er veta att en sådan aldrig kommer anser att den inte BÖR komma? Även forumdiskussioner i Sverige kan lämna sina små bidrag till att skapa en medvetenhet hos Apple om vad "marknaden vill ha"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 07:38

Ingenting!

Svaret på trådens rubrikfråga kanske blir: ingenting!

Franska MacBidouille konstaterar att det ännu inte annonserats något Keynote från Apple, allra minst med Steve Jobs. De ser det som ett naturligt steg efter att Apple dragit sig ur liknande mässor i Europa och på amerikanska östkusten.

MacBidouille.com - News du 2008-12-15

Ursprungligen av maca:

Franska MacBidouille konstaterar att det ännu inte annonserats något Keynote från Apple, allra minst med Steve Jobs. De ser det som ett naturligt steg efter att Apple dragit sig ur liknande mässor i Europa och på amerikanska östkusten.

Ja, de är onekligen sent ute. Förra året kom nyheten den 3/12 att det var Steve Jobs som skulle hålla keynoten den 15/1. Dvs ca 6 veckor före.

Här är den nyheten från 071203:
Steve Jobs to keynote Macworld Expo 2008 | Macworld

Snart är det bara tre veckor kvar till mässan, och ännu ingen sådan presentation. Så MacBidouille har kanske rätt, tyvärr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 09:44
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så MacBidouille har kanske rätt, tyvärr...

Det skulle vara trist tycker jag. Lilla julafton är man ju van vid nu. Men mest tröttsamt kommer det bli med alla nu-går-det-dåligt-för-Apple-rykte som kommer komma. NU för tiden har ju även de mest inbitna Apple-hatare förstått att de inte kommer gå i konkurs. Ska detta börja igen nu, jag är rädd för det.

Positivt tänkande nu....

Det kommer en nyhet om keynoten den här veckan. Det kommer en nyhet om keynoten den här veckan. Det kommer...

  • Medlem
  • 2008-12-15 07:51

glädjedödare.

Eller så kommer Apple att hålla ett eget keynote som de numera brukar göra.

Bevaka tråden