Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MacBook Pro med extern skärm

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 18:05

Fick minnya Mac Book Pro 2.8 i förra veckan. Jag har den kopplad till en Cinema Display 23" med MiniDVI till DVI adapter.

Efter att skärmsläckaren gått igång och när man ska väcka den igen så flimrar den externa skärmen och hoppar mellan helt svart skärm till flimmer. Efter lite koll på Apples Supportforum så verkar det vara ett vanligt fel. Applesupport säger att det inte är ett (er-)känt fel men supportnissen jag snackade med hade själv sett inläggen om det på supportforumet.

Man hade ju hoppats på att Frimware uppdateringarna skulle fixat felet men inte så. Blev lite mer sällan mellan flimmerstunderna men det finns kvar.

Har inte sett något här om det men jag kanske tittat för lite.

Tycker att det är lite dåligt att en sån sak slipper igenom utvecklingstesterna. Att koppla en extern skärm är väl rätt vanligt till en bärbar.

Janne

Senast redigerat 2008-12-14 21:35

Hejsan.

Jag har samma problem med min MBP 2.8. Dock trodde jag det var fel på min skärm, eftersom jag har en billig Benq skärm på jobbet.

Länka gärna till nån tråd för referensinformation om problemet.

EDIT: Hittade denna tråd http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1792940&tstart=0

Fungerar kalas med nya LED skärmen i alla fall!

Som är till salu dessutom

1
Bevaka tråden