Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa färglaser-MFP?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på jakt efter en bra A4-färglaser-multifunktionsskrivare (scanner/kopiator/skrivare - fax ej nödvändigt). En mycket bra färgåtergivning är allra viktigast, duplex är önskvärt men inte nödvändigt och det får gärna vara arkmatare till scanner/kopiator. Utskriftsekonomi inte oviktigt men sekundärt, liksom inköpspriset.

Kan någon föreslå bästa val med motivation varför?

Ser mycket fram emot svar!!!

Flyttade tråden från "Allt om Mac" till "Hårdvara - Kringutrustning".

/Mod

Det är egentligen inte möjligt att säga "mycket bra färgåtergivning" och "färglaser" i samma mening. Åtminstone inte om det är fotoutskrifter som avses.

Själv är jag tveksam till kombinationsenheter och föredrar fristående apparater - scanner för sig, skrivare för sig, och kopiator - ja, det har jag personligen ingen större nytta av för hemmabruk (blir scanning plus utskrift i så fall).

Det finns flera trådar om fristående färglaserskrivare. Själv har jag en HP 2600n som jag (och många andra) är nöjd med. Tyst, snabb (nåja) och inte alltför dyr. Sök på denna modell i forumet så kommer mer info i dagen, liksom alternativa märken och modeller. Exempel: http://www.99.se/kringutrustning/106093-f-rglaser.html.

Lämnar härmed fältet fritt för andra med mer konkreta råd och tips ang kombimaskiner.

1
Bevaka tråden