Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MBP 2.53 har flimmrande skärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-12-13 08:25

Hej alla.

jag sitter med en ny MBP, och är lite brydd över kvaliteten på skärmen. Det är ett konstant flimmer i skärmen, svagt, men ganska tydligt. Det syns framförallt i ljusa/vita partier, ex en tom websida.

Då maskinen är ett dygn gammal, så har jag inte testat så mycket ännu, men tycker att det känns lite trist att en så pass kostsam laptop inte har en bättre skärm...:tveksam:

Är det normalt, eller skall den tillbaka?

MVH
Lasse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-13 14:32

Det är inte det här då: http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/256175-mba-sk-rmen-pulserar.html#post1673651

Om det inte är den funktionen som spökar så är ju din skärm trasig och du ska ha och får en ny.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-12-14 08:31

Ja, det kanske har med autojusteringen att göra. Jag ska testa att slå av den när det börjar igen. Tack så ycket för hjälpen!

Lasse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 13:13

Som det står i tråden ovan. Det kan starta när du sitter i en speciell belysning där ljuset ändras. Skriv gärna när du testat så vi kan "knyta ihop" den här tråden.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-12-14 17:35

Ok, nu har jag testat lite mer. I övr en timme, har jag nu haft skärmbelysningen "låst", och kan inte uppleva något flimmer längre.

Flimmret verkar alltså initieras av en belysning som är ojemn, eller sätter autostyrkan i bryderier.
Kan det vara så att den reagerar för fort? Jämför jag autokontrollen mellan MBP och en HP pc jag också använder, är HPn trögare på att justera sig, men flimmrar dock inte.
Det kan ju också vara något helt annat, men är defintivt knutet till autostyrka, och borde kunna fixas med en uppdatering, antar jag.
Tack för hjälpen
Lasse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 18:44

Som sagt, jag tycker funktionen är...konstig...

1
Bevaka tråden