Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisken i min MacBook visar fel info.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-13 15:50

Under systeminformation så står det "Kapacitet 148.73 GB-tillgängligt 28.2 GB". Fast jag rensade bort nästan 70 GB för någon vecka sedan.

Det står att det är ca. 100 GB är upptaget under mappen användare. Men när jag söker igenom alla mapparna som finns under där så hittar jag ingenting som visar på 100 GB. Får bara ihop ca 30GB. Så vad tusan?

Ibland när jag ska stänga av Macen så får jag en fråga om (kommer inte ihåg exakt vad som står) men något i stil med komprimera eller liknande i hemmamappen.

Tacksam för alla tips

//tengis

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-13 17:11

Har du tömt papperskorgen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-13 17:21

Kör du med FIlevault-igång? isådanafall måste du logga ut och logga in igen för att få se det lediga utrymmet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-13 20:40

kanske jag ligger i Filevault. Vet inte riktig. Men jag har loggat ut och in igen men det är samma sak.

Kolla under Inställningar/Säkerhet om FileVault är "på"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-14 00:17
Ursprungligen av tengis:

Det står att det är ca. 100 GB är upptaget under mappen användare. Men när jag söker igenom alla mapparna som finns under där så hittar jag ingenting som visar på 100 GB. Får bara ihop ca 30GB. Så vad tusan?

Finns det flera användare som kan ha grejer i sina personliga mappar? När du är inloggad så visas inte den faktiska storleken på mappar du inte har läs-behörighet till.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-14 20:11

Ok. Fixat nu. Problemet låg i FileVault.

1000 tack för hjälpen

1
Bevaka tråden