Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1000 kronor rabatt på Macar hos PC City denna helg

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-12 12:07

PC CITY rear ut sina Macar. 1000 kronors rabatt på alla Mac-datorer mellan 12-14 December enligt annons i DN.

En tidig julklapp dem som tänker köpa en ny dator så här innan jul.

Jag gissar att de säljer ut ett lager av de "gamla" modellerna. Så var det sist jag kikade på en liknande kampanj. Eller är det nya MacBook alu som säljs?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-12-12 16:43

Tittar man i PDF-matrialet för denna vecka så står det 1000:- rabatt på den förra vita MacBooken. Ingen rabatt på de andra (=nya) modellerna. Där i allafall, ska tilläggas.

Det är med andra ord den "gamla" mellan-modellen som Apple slutade tillverka i Oktober. En MacBook White kostar 9.495 på AppleStore med något slöare processor, 1 GB mindre RAM och 40 GB mindre hårddisk än PC-Citys variant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-12 20:38

I annonsen i DN visas dessa fyra:
- MacBook (vit) 2,4 GHz, 2 GB internminne för 8 990:-
- MacBook (alu) 2,0 GHz för 10 990:-
- iMac 20" 2,4 GHz för 8 990:-
- iMac 24" 2,8 GHz för 13 990:-

Det står även att det ska vara 1000:- rabatt på MacBook Pro.

Den enda datorn som är "gammal" (rätta mig gärna om jag har fel) är alltså den vita MacBooken, dock är ju det den gamla "mellan-modellen" så den är ju bättre och billigare än den vita som säljs hos Apple Store nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-13 10:54

I annonsen stod det att det gällde alla Mac datorer, sen vet jag inte om de har andra än dem som exemplifieras i tidningen.

Jag var på PC-city igår och det gällde ALLA Apples datorer förutom Mac Pro

Senast redigerat 2008-12-13 17:02
Ursprungligen av EricBradley:

Jag var på PC-city igår och det gällde ALLA Apples datorer förutom Mac Pro och Mac Mini.

Mac mini är billigare på Pccity i arninge. 1000 kronor

Tja, vet man exakta priset på en maskin så att man kan göra jämförelsen direkt så är det väl bara att klappa till.

Räkna dock inte med allt för mkt detaljerad hjälp/support från PC-City....

Köp burken, billigt, var glad.

Ursprungligen av Goflorp:

Tja, vet man exakta priset på en maskin så att man kan göra jämförelsen direkt så är det väl bara att klappa till.

Räkna dock inte med allt för mkt detaljerad hjälp/support från PC-City....

Köp burken, billigt, var glad.

Beror helt på vart du går.

Pc city i arninge har en apple-anställd i butiken som ENKOM jobbar med apple-datorerna. så honom kan du nog få all hjälp du vill ha av.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-13 21:49
Ursprungligen av Hallberg88:

Beror helt på vart du går.

Pc city i arninge har en apple-anställd i butiken som ENKOM jobbar med apple-datorerna. så honom kan du nog få all hjälp du vill ha av.

Tills du åker dit och det visar sig att han inte jobbar just den dagen...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-13 13:39

de skall sluta sälja mac, eller varför gör de så här?

Ursprungligen av planB:

de skall sluta sälja mac, eller varför gör de så här?

Ökad julförsäljning! Lock-priser kallas det också för

Rabatten gäller SAMTLIGA macmodeller, iMac som Macbook, Macbook Pro som Mac mini.

Skynda och fynda, erbjudandet gäller enbart i butiker som har apple-shops, dvs Arninge!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-13 22:07

På Media Markt har vi också sänkt samtliga Mac-modeller med 1000 kr under helgen. Helt enkelt eftersom vi (och antagligen de andra varuhusen) har prisgaranti mot konkurrenterna. De utgående vita MacBookarna kostade då 7890 respektive 8990 (de var redan tidigare kraftigt sänkta), men tog slut fort idag (förutom ett demoex som det är tveksamt om Apple tillåter att vi säljer bort från vårt Apple Shop-bord). Men som sagt - även de ordinarie modellerna är lika mycket prissänkta.

Både hos oss samt några PC City och något Elgiganten finns det en riktig Apple Shop, med en riktig Apple-anställd. Hos oss i Forum Nacka finns dessutom jag och två till som kan en hel del om Apple, så den där gamla myten om att elektronikladorna inte kan Mac har Apple definitivt jobbat för att sudda bort. Riktigt kul. Det är sjukt vilken skillnad det är nu jämfört med innan Oscar Bjers tog över och började satsa på återförsäljare i Sverige. Minns väl när han invigde den första inLife Concept Store som då var i princip ensamma.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-12-16 08:57

Kan du inte ta dig en tur till MediaMarkt i Sundsvall.
Dom har missat vissa delar av detta med Apple, typ som att ge dom ström, koppla upp dom mot internet, sänka priser etc.
MM i Sundsvall är väl en av dom sämsta tycker jag, eller vad säger ni, köp en svart MacBook för 14.000:- bara att slå till.

Ursprungligen av Rajje:

På Media Markt har vi också sänkt samtliga Mac-modeller med 1000 kr under helgen. Helt enkelt eftersom vi (och antagligen de andra varuhusen) har prisgaranti mot konkurrenterna. De utgående vita MacBookarna kostade då 7890 respektive 8990 (de var redan tidigare kraftigt sänkta), men tog slut fort idag (förutom ett demoex som det är tveksamt om Apple tillåter att vi säljer bort från vårt Apple Shop-bord). Men som sagt - även de ordinarie modellerna är lika mycket prissänkta.

Både hos oss samt några PC City och något Elgiganten finns det en riktig Apple Shop, med en riktig Apple-anställd. Hos oss i Forum Nacka finns dessutom jag och två till som kan en hel del om Apple, så den där gamla myten om att elektronikladorna inte kan Mac har Apple definitivt jobbat för att sudda bort. Riktigt kul. Det är sjukt vilken skillnad det är nu jämfört med innan Oscar Bjers tog över och började satsa på återförsäljare i Sverige. Minns väl när han invigde den första inLife Concept Store som då var i princip ensamma.

Ursprungligen av Rajje:

På Media Markt har vi också sänkt samtliga Mac-modeller med 1000 kr under helgen. Helt enkelt eftersom vi (och antagligen de andra varuhusen) har prisgaranti mot konkurrenterna.

Gäller erbjudandet fortfarande om billigare macar?!

marcus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 17:02
Ursprungligen av marcusbabe:

Gäller erbjudandet fortfarande om billigare macar?!

marcus

Nej, det gällde tyvärr bara den helgen.

Det var jäkligt roligt att höra Rajje. För jag tänkte precis skriva att elektronik-kedjorna som säljer Mac troligtvis inte har någon bra koll på vad de säljer. Dessutom hade jag en teori att de som är ute efter att köpa en Mac troligtvis hellre går till en "Concept Store" för att de blivit rekommenderade av någon Mac-användare.
Dags att omvärdera det hela med andra ord.

Nja, Mediamarkt i Högsbo GBG har en MacCorner eller vad man skall kalla det.
Killen som jobbade där pratade jag med en kvart för ett slag sedan.
Kan sammanfattas med att han knappast var det skarpaste verktyget i lådan....

Han hade ingen aning om hur TimeMachine fungerade eller vad Time Capsule var,
ändå hade de ett helt bord fullt av dem.

Han hade inte pejl på grafikkorten i iMac (Jodå, man kan byta och uppgradera i efterhand)

Han gav ett allmänt rätt pissigt intryck - kunskapsmässigt.
Han vart snygg som fan, men kunskaperna var det tunt med.

Ursprungligen av Goflorp:

Han vart snygg som fan, men kunskaperna var det tunt med.

Design och snygg utsida kännetecknar Apple-produkter.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-14 12:22
Ursprungligen av Per Fogelberg:

Design och snygg utsida kännetecknar Apple-produkter.

Precis! Och om jämförelsen i övrigt håller kommer vederbörande inte har så många år framför sig innan något "organ" lägger av. Men ett snyggt lik blir det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 21:21
Ursprungligen av Goflorp:

Nja, Mediamarkt i Högsbo GBG har en MacCorner eller vad man skall kalla det.
Killen som jobbade där pratade jag med en kvart för ett slag sedan.
Kan sammanfattas med att han knappast var det skarpaste verktyget i lådan....

Han hade ingen aning om hur TimeMachine fungerade eller vad Time Capsule var,
ändå hade de ett helt bord fullt av dem.

Han hade inte pejl på grafikkorten i iMac (Jodå, man kan byta och uppgradera i efterhand)

Han gav ett allmänt rätt pissigt intryck - kunskapsmässigt.
Han vart snygg som fan, men kunskaperna var det tunt med.

Hmm... Låter ju tråkigt. Märkligt eftersom det enligt Apple - Apple shop ska finnas en Apple Shop där. På alla sådana affärer skall det finnas en Apple-anställd (dock inte varje dag) samt en "Apple Professional", d.v.s. en ur vanliga personalen som då och då åker på utbildningsdag hos Apple på Kungsgatan.
Kan man inte svara på en fråga och dessutom inte heller ta reda på det, låter ju dåligt. Man bör ju göra en snabb sökning på Google åtminstone, om nu ingen kollega vet svaret. Hoppas att du bara hade otur den gången.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 19:39

Det först jag gör om något går sönder så är det att ringa Apple Support. Apple Support brukar då säga om jag ska gå till återförsäljaren och lämna in datorn eller dom skickar reservdelar (nytt batteri t ex) direkt istället.

Jag traskar inte flera km för att få veta att jag ska ringa Apple. Om det är ett allvarlig fel direkt vid uppackningen så måste man reklamera direkt till återförsäljaren i nästan alla andra fall behövs det ingen support från PC-City.

//Rob

1
Bevaka tråden