Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Word: Allt ändras....

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-05 10:56

Vad har jag kommit åt nu?
Skriver ett Word-dokument. När jag markerar en rad och ska ge den raden fet still, så ändras HELA dokumentet. har letat som en blå efter nån inställning jag lyckats ändra, men hittar ingen.

Har någon nåt tips?

Danne

  • Medlem
  • 2006-04-05 13:29

Välkommen till Word...

Det kan blivit nåt knas med dokumentet - är det stort och långt och innehåller avsnittsbrytningar?
Testa att markera allt innehåll i dokumentet UTOM det absolut sista stycketecknet (ser ungefär ut som ett bakoframvänt P när man visar dolda tecken), kopiera och klistra in i ett nytt tomt dokument, så kan det fungera bättre att jobba med.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-05 13:38

Hej,

Tack för förslag. Tyvärr hjälpte det inte alls.
Jag ska pula vidare....

Danne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 14:40

Det här 'fenomenet' uppträder både i windows och osx. Jag skriver ofta långa avtal och andra texter och brottas med det här rätt ofta. Min 'fix' brukar vara att selectera allt, kopiera, klistra in i nytt dokument, spara. Då försvinner det. Testa igen. För mig är det enda sättet.

Om du gör apple-z efter att du ändrat till fetstil någonstans, blir det även rätt! Då är bara den textsträng bold som ska vara det!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-05 15:11
Ursprungligen av hicke:

Det här 'fenomenet' uppträder både i windows och osx. Jag skriver ofta långa avtal och andra texter och brottas med det här rätt ofta. Min 'fix' brukar vara att selectera allt, kopiera, klistra in i nytt dokument, spara. Då försvinner det. Testa igen. För mig är det enda sättet.

Om du gör apple-z efter att du ändrat till fetstil någonstans, blir det även rätt! Då är bara den textsträng bold som ska vara det!

Nu slängde jag filen efter att ha skickat den dit den skulle.
Jodå, jag gjorde Cmnd-z och pulade lite här o där för att hitta felet. Jag tror det är nåt i formateringstjohejsan som ballat ur. Får väl installera om ifall det fortsätter i nästa dokument jag skapar. Å andra sidan var det ju demokratiskt: Om EN rad ska vara fet, så ska minsann alla andra vara det också....

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-11-19 11:27

MS Word: Allt ändras…

Om man ändrar i formatmallen för den text du skriver, att den inte ska uppdateras automatiskt (kryssa ur!) ska det blir bättre. Se bild.

  • Medlem
  • 2008-12-12 11:50

Tack för det rådet det funkade perfekt!

1
Bevaka tråden