Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme Base Station - strömsladd? och modell?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

jag har tagit en titt i en flyttkartong - och hade där en Airport Extreme Base Station.

Jag köpte in den då nätverket strulade så mycket, men det visade sig inte bero på hårdvaran - så jag lade undan min Airport Extreme - men nu finns det användning för den!

Nu så har jag dock INTE hittat strömsladden - och jag hittar inte åt att man kan köpa den strömsladden på apple store?!

Sen minns jag inte vilken generation av Airport Extreme som jag har - om det är stöd för "n" i den eller inte. Jag hittar inga ledtrådar på enheten heller.

Då jag är en switcher sedan i tisdags, så har jag inte så bra koll på Apple än - (men jag älskar redan min Macbook Pro!)

Hoppas ni har svar som jag gillar

  • Medlem
  • 2008-12-12 10:11

Det finns en Extreme som försörjs på ethernetkabelns ström, det är inte en sådan du har?

nej, tyvärr. Låter lite vanskligt att ethernetkabeln skulle förse med ström?! Men jag har en egen strömförsörjnings-ingång där bak. En sådan där klassisk liten och rund

ha ha

den såg rolig ut, den måste väl vara en old-timer?

denna modell har jag,
AirPort Extreme-basstation - Apple Store (Sverige)

Däremot har jag varken skivan eller strömkabeln, förhoppningsvist kan man ladda ned skivan på supporten.

men strömsladden, om det finns att köpa - så kostar den väl säkert en bra slant - precis som alla deras andra strömförsörjare

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-12 11:18

Du kanske ska titta i dina lådor igen. Den borde ju finnas där om du nu har köpt och äger en sådan.

Smal vit sladd med stor rektangulär klump i andra änden. Borde vara lätt att se.

ha ha, du ska se kontoret här.. när vi flyttade till nya lokaler i januari - så är det ett under att vi inte har förlorat mer - för vi har "sladdlådor", men den finns inte där.. och vi har ytterligare ouppackade kartonger i ett rum utan belysning - men oddsen är låga.

lättare att köpa en ström-sladd kom vi fram till
men jag tar nog en titt till, hade vart skönt att få fram the missing piece.

någon som vet vad det ska vara för watt-antal på strömsladden - för jag har en del sladdar - och diverse strömsladdar till gamla externa hårddiskar som inte används här.

vill inte riskera att testa mig fram, då man kanske bränner av något i enheten med för hög styrka.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-12-15 10:01

12 V likström 1,8 A

1
Bevaka tråden