Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20" ACD hittas inte i Windows.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-11 16:03

Goddag. Nu är det så att min mor och far har skaffat en 20" Apple Cinema Display till fars nya arbetsplats i vardagsrummet, för de ville ha det snyggt och fint. Men ett problem uppstod.
Fars bärbara Delldator hade bara VGA-utgång, så de skaffade en VGA - DVI-kontakt. Men det ledde till ett nytt problem; datorn hittar inte skärmen. Den säger bara att det inte finns någon skärm inkopplad.

Den enda felsökningen som jag har gjort är att testa skärmen med andra datorer, och då är det inga problem. Jag vet inte vad det finns för annan felsökning att göra!

Är det någon som har en idé?

Jag tror tyvärr inte att det är möjligt att konvertera VGA-signalen till DVI. Dock så går det motsatta, men det hjälper ju föga i detta fall.

Mitt råd är därför, om det är möjligt, att köpa ett nytt grafikkort med DVI och stoppa in i datorn. Om det är en bärbar så kan du eventuellt koppla ihop den med en dockningsstation som har DVI.

  • Medlem
  • 2008-12-11 17:29

Så en dockningsstation med DVI-utgång kommer att kunna hantera skärmen, även om utgången ut datorn själv inte gör detta? Det är ju toppen i sådana fall, då dockningsstationerna som far kan få från jobbet har en sådan utgång! Tack så mycket.

Jepp. Det är ett separat grafikkort som kopplas in i datorn genom dock-kontakten.

  • Medlem
  • 2008-12-11 17:50

Perfekt! Då meddelar jag min far detta, så får han höra med jobbet om dockningsstationen. Tack så jättemycket!

  • Oregistrerad
  • 2008-12-11 20:32

Njae, dockorna har inget eget grafikkort, det är samma grafikkort. Det är dock möjligt att få DVI ändå om dockan har det. Så om han kan få jobbet och betala en docka, eller köpa en själv på blocket eller liknande som fungerar till hans dator så är det stor chans att han kan få DVI.

Det finns också USB grafikkort med DVI som han kan göra, men det förutsätter att han får installera program på datorn, vilket kanske inte är så troligt om det är en företagsdator.

  • Medlem
  • 2008-12-11 20:37

Det låter ändå bra! Dockor har de liggandes överallt i förråden på Volvo, med tanke på att det finns en hel del datorer där.

1
Bevaka tråden