Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julöl torsdag den 11 december, Stockholm

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I år fyller vår årliga Julöl/MacPub fyra år, så då måste det väl vara en tradition? Se här!

År 3 (2007):
http://www.99.se/macpub-lokala-aktiviteter/228569-jul-l-torsdag-13-december-lucia-i-stockholm.html

År 2 (2006):
http://www.99.se/macpub-lokala-aktiviteter/108959-stockholm-jul-l-torsdag-14-december.html

År 1 (2005):
http://www.99.se/macpub-lokala-aktiviteter/89966-stockholm-macpub-torsdagen-15-12-05-19-00-a.html

Jag hoppas att du vill ta en liten paus från julstressen, drömma lite om Mac-relaterade julklappar, diskutera allt möjligt roligt mellan himmel och jord med en professionell artist på meninglöst babbel (jag menar mig) och att du även vill träffa betydligt intressantare 99.se-medlemmar (jag menar alla andra).

Vi tar oss en babbelsaft eller en fjolldrink under gemytliga former kl 18.00 på Galways Pub på Kungsgatan 24 torsdag den 11 december 2008.

Jag kan tänka mig att rucka lite på dagen, tex till fredagen, även om traditionen bjuder att det skall vara en onsdag eller torsdag av någon anledning.

Anmäl er i tråden numeddetsamma!

(Har du anmält dig nedan och vill anmäla förhinder, fråga om vägen när det väl är dags, så är mitt nallenummer 0709-66 01 99.)

Jag tycker det är kul att ni kör Macpub. Nu när jag äntligen är myndig kan jag ju dessutom haka på.

Sign me up!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 21:48

Aj, ungefär samtidigt som ni sätter er att njuta en bier, kliver jag av tåget i Malmö.

Nåja, det lär väl finnas bier i Malmö också!

Ha en trevlig kväll!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-11-20 10:35

Bra initiativ Taz! "Sign me up".

Bor uppe i Roslagen, men kommer in till stan så ofta jag kan, och skulle det överrensstämma så är inte en pint fel. Drack John Smiths där sist...

Kalla det en intresseanmälan, om ej 100% anmälan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-11-20 21:41

Asså det här borde ju verkligen köras på Monks Café istället. Monks Café - så nära paradiset man kan komma
Deras Julölsmeny var riktigt imponerande!
Synd att MacRent har julbord den kvällen annars hade vi(jag) nog representerat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 18:15

Trevligt initiativ! Trots många år här på 99 så har jag aldrig deltagit i någon träff, kanske dags nu...

Skriv upp mig!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-11-22 11:09
Ursprungligen av Taz_1999:

I år fyller vår årliga Julöl/MacPub fyra år, så då måste det väl vara en tradition?

Ja det tycker jag. Kommer även i år.

Jobbar på torsdagkvällen!

Vi blir några stycken i år igen, kul!

Jag kommer också.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-12-04 18:35

Om en vecka sitter vi där och lyssnar på meninglöst babbel.

Gjorde en liten lista på anmälningarna. Sex eventuellt sju än så länge. Vad roligt.:)

Taz_1999
hansfilipelo
Khedron
SkrotNisse inte med 100% säkerhet.
maca
Marco
Christopher Papastefanou

Jag satsar på att komma in då jag kanske kan kombinera det med
Arbetsförmedlingen EXPO för jag tror de har en event med den
inriktningen jag är ute efter. Jag har inte haft nöjet att debattera
med andra än TAZ här på 99.se, då det hade varit roligt att träffa
vissa i verkliga livet, men det blir nog bra ändå

Trevligt att vi blir några stycken. Jag vet en till som kommer men inte anmält sig i denna tråd.

Som vanligt säger jag till personalen att hänvisa de som frågar efter 99Mac till mig.

Fasen jag kanske hinner vara med 5 min eller så.
Jag är i Sthlm under dagen och åker tåg hem 18.30.

Jag håller i en utbildning i närheten som enligt planen skall sluta kl 16.00, men 17.00 är nog mera realistiskt. Så jag kan dyka upp lite tidigare, om det skulle passa dig. Vore kul att ses!

Jag sparkar glemme på smalbenet och springer tidigare från seminariet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 15:11

App app app hedman, det får du inte göra.. men kan säga att schemalagt är vi klara 16.30. Så du borde hinna.. :_D

Jag måste tyvärr ge återbud. Skolarbete upp över öronen.

Sorry guys, bailing out...

Ha, mera öl till mig!

Idag har jag svart skjorta och en mycket diskret knallgul slips med smileys och Taz på.

Försöker dyka upp där om ca en halvtimme.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-12-11 17:58

Sitter på bussen, kommer fram om circa 30 minuter.

Jag borde vara framme ca 18.45.

Det var kul, tack till alla som dök upp!

Här är förresten den Monty Python sketch jag inte lyckades berätta så bra, tack för tipset om att den fanns på YouTube:

Monty Python in Hollywood Bowl Pt.8
YouTube - Monty Python in Hollywood Bowl Pt.8

4:14 kommer klassiska repliken "edible missile".

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-12-12 13:03

Skit också! Jag ville ju verkligen gå på det här men så körde allt ihop sig och sedan lyckades jag slutligen glömma bort att avanmäla mig. Ber om ursäkt Taz!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-12-14 17:58

Tack för en trevlig kväll. Hoppas att vi ses snart igen.:)

1
Bevaka tråden