Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail notifier

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-01 17:43

Hej,

jag skulle behöva en e-mail notifier grej som lägger sig någonstans och skriker på mig när jag får mail. Helst ska den starta thunderbird när jag trycker på den men det är bara ett plus i kanten. Finns det något sånt inbyggt eller kan någon rekomendera något. Googla efter det och hitta bara det till Gmail.

Kan starkt rekommendera programtillägget Growl (Se länk)

Där får du notify på det mesta som händer, när ny låt byts i iTunes, när du får meddelande eller epost från t ex Adium men även när du får ny epost i din valda epostklient. Pröva det och fråga gärna om det är något du undrar över. Hade lite svårt att begripa det i början.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-04 00:04

Tack för tipset, ska titta på det.

Kom dock på att thunderbird redan gör det jag vill. Det enda man behöver göra är att sätta igång thunderbird och sen stänga av fönstret. Ikonen i dockan ändras sen när man får mail.

Jag kör med "Mail status control", funkar hur bra som helst.
http://xoomer.alice.it/czk/mac/

Efter jag ställde in mina mail på IMAP för att ha bättre synkning mellan datorn och iPhonen, så uppstod problemet med Growl att den visar ett nytt mail hela tiden? Även när man skriver? Någon mer som haft detta problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-11 10:54

Jag har använt mig av Mail.Appetizer

Det var programmet jag letade efter! Kom bara inte på namnet. Funkar perfekt, tackar!

1
Bevaka tråden