Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av "avstängningsknappen"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabba, när jag är i skolan har mina avundsjuka kamrater en tendens att trycka på min avstängningsknapp (på min macbookpro) ..

Störigt, jag vet. Men sen nöjer jag mig med att göra detsamma på deras pc som tar 50 år mer på sig att starta om.

Nåväl, finns det något trevligt sätt som jag kan stänga av avstängningsknappen så att det inte går att göra så?

Vill fortfarande gärna kunna starta datorn genom att trycka på den dock!!

Jag har Mac OS X Leopard!

Ha de gött

/Stoffe

Bryt ett finger på nån av dem istället. enklare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 22:14

känns inte som att det finns något enkelt sätt, kanske via terminalen.
Om dom håller in powerknappen tills datorn stängs av kan den ta skada…

/Tangen

  • Medlem
  • 2008-12-10 22:15

Ett alternativ kan vara att klippa av deras strömkaben till datorn! Borde få dem på andra tankar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 22:19

gillar Goflorps råd

Haha, skall överväga det.

Nej, hade gjort värre saker än brutit av fingrar om de hade hållit inne knappen, vid en början trodde alla att det räckte med att trycka snabbt på knappen, jag log lika lugnt varje gång och avbröt bara "avstängandet".

Men de jä*dra PC-djuren utvecklas och förstår att man måste trycka på knappen och sedan enter...

Menmen, skall nog komma på något..

Vi hörs

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-11 00:56

Strömsparare >> Alternativ >> "Tillåt att datorn sätts i vila med strömbrytaren"

gör att datorn går ner i vila vid ett kort tryck på avstängningsknappen. En halv-lösning. Funkar på stationär mac, vet inte om det är lika på en MacBook.

1
Bevaka tråden