Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell med 802.11n slår ut alla 802.11g-datorer i vårt hushåll

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Hemma har vi ett ganska kraftfullt hemnätverk; en gammal PC med gigabitkort som router, gigabitswitch och en trådlös accespunkt från Linksys med gigabitkabelanslutning samt 802.11n.

Det är det bästa och stabilaste nätverket jag konfigurerat och använt - ända tills min mor fick hem sin jobbdator, en Dell med 802.11n.

Så fort hon slår på sin dator (behöver inte ens vara ansluten till nätverket) så kommer ingen av våra 802.11g datorer åt nätverket (syrrans Dell och min MacBook Pro). Brorsans MacBook med 802.11n klarar sig däremot. Brorsans MB slår aldrig ut våra datorer. Så sent som igår så streamade han film från min stationära samtidigt som syrran tankade hem 10 torrents samtidigt utan problem.

Jag testade att inaktivera det trådlösa kortet i morsans jobbdator men det hade hon inte rättighet till - hon jobbar ju statligt så datorn är som ett fängelse.

Vad ska jag göra? Vi behöver ju komma åt internet trådlöst här hemma.

Lyckades till slut hitta ett sätt att inaktivera nätverkskortet. Var bar alåst i Windows konfigurering av kortet. Intels programvara löste skiten.

1
Bevaka tråden