Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-10 09:33

Jag har upptäckt ett märkligt fel hos en kund, han har en PowerMac G5 och behövde ett nytt grafikkort för att han hade inköpt en Apple Cinema HD 30", så vi köper in ett Radeon 9600 PRO PC/Mac Edition och trycker i. Datorn startar fin fint, så jag installerar drivrutinerna, startar om datorn, och då fryser den vid "blå skärm", dvs innan inloggningsrutan, i ca 5 minuter sen kommer den igång igen, efter många timmars funderande och testande så installerar jag om hans system på en ny disk och när allt är klart och jag startar datorn, då är problemet borta!

Sen så uppdaterar jag till 10.5.5 och problemet kommer tillbaka igen, är det någon som har någon aning om vad detta kan bero på?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-10 10:20

Har samma problem jag också, men på min mbp.
När jag har den kopplad till en extern skärm så fastnar den ibland vid den blåa skärmen du nämner. Men jag har haft problemet sen den dag jag fick den. Vet inte om problemen är relaterade men jag skulle gissa att dom på något sätt är det.
Dessvärre kan jag inte bidra med någon hjälp.

Bröt ut ovanstående två inlägg från en annan tråd. Tyckte inte de passade så bra i en nyhetstråd om att 10.5.5 var släppt.

/Mod

Ursprungligen av psil:

Sen så uppdaterar jag till 10.5.5 och problemet kommer tillbaka igen, är det någon som har någon aning om vad detta kan bero på?

Kanske för att 10.5.5 har ersatt (helt eller delvis) de drivrutiner du tidigare installerade manuellt.

Prova att installera dem igen.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-10 15:12

Det verkar vara dom senaste drivrutinerna som får "LoginWindow" att haka sig, så ska se om jag kan googla upp dom drivrutinerna som finns i 10.5.0

1
Bevaka tråden