Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Express problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 00:05

Hej alla! Jag har Logic Express 7. Jag har haft det installerat på min PowerPC G5 1.8 GHz i cirka två år nu. Mitt OS X är Panther.

Jag har inte förrens idag uppdaterat något i denna dator, inte OS X och inte Logic. Inget alls. Jag har varit rädd för att om jag uppdaterar OS X så kommer inte Logic att längre fungera. Jag använder denna dator mest för musikproduktion. Så en uppdatering har inte känts så viktigt. Logic har sedan start fungerat bra så jag har inte velat riskerna något genom en uppdatering av OS X. Det finns ett utryck som är väldigt sant: Why fix it if it ain't broke?

Men idag uppdaterade jag mitt OS X och gissa vad som hände. Logic fungerar inte längre. När jag öppnar den står det:

Timeout or Timer inactive!
Check other applications using Timer or MIDI
(Code 0)

Mitt OS X är nu 10.3.9 och jag har Logic 7. Vad ska jag göra? Installera om Logic 7? Mitt ljudkort är ett externt M-AUDIO FireWire Solo. Ska jag installera om det också?

Eric

YouTube - BookhouseBoy77s kanal

Jag testade att söka på Google och fick en hel del träffar:

logic express Timeout or Timer inactive - Google-sökning

Har du testat någon åtgärd från träffarna som kommer upp här?

Annars tycker jag generellt att man inte ska vara rädd att uppdatera sitt OS X. Eftersom det är Apple som utvecklar både OS X och Logic, borde det köras tester av Logic under nya OS X-versioner innan dessa släpps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 19:22

Jag installerade om ljudkortet och nu fungerar det som det ska verkar det som

1
Bevaka tråden