Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om AirPort Express

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Igen,

Min lägenhet renoveras just nu och jag tänkte försöka att göra mig av med allt "Skräp" som ligger runt väggarna "Kablar " därför har jag inhandlat en AirPort Express som förmedlar trådlöst.

Jag har läst manualen, men det finns flera frågor jag behöver få besvarade.

I mitt fönster ( nära Telefonjacket )så ligger det en svart låg fyrkantig liten plåtburk med 7 gröna blinkande lampor. Det kanske heter modem. Comhem var här och böt ut framstycket på antennurtaget som hade två hål till ett annat med tre hål, ett med gängor på.Sedan drog jag en kabel från burken till baksidan av min Imac.

Fråga 1)

Kan jag ta bort alltihopa och sätta i AirPort Expressburken i elurtaget och allt är klart att köra, eller måste jag spara det gamla och dra en kort kabel mellan dessa.

Fråga 2)

Det står någonting om att man också kan köra sin skrivare i AirPortexpressen trådlöst.
det vore helt perfekt om man kunde slippa även dessa kablar. Går detta, eller måste man köpa en burk till. Min skrivare är en Canon Pixel MP 600

Fråga 3)

Det är tydligen viktigt att man ger burken ett lösenord, så att andra inte kan" snylta " Är det så.

Tack på förhand

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-09 20:45

1. kort kabel mellan.
2. ja, i med usb från skrivaren.
3. ja

Yes!!

Tack Yes, för svar.
Jag undrar bara en sak på 2:an. Min iMac står i andra ändan av rummet, usb urtaget i skrivaren är väl till för en kabel, eller??

Tack

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-09 21:58

Usb från skrivaren in i APE.

Yes!!

OK nu är APE installerad.???

Min iMac har jag förinställt så den lägger sig i vila, likaså skärmsläckaren efter 15 minuter.

Varje gång jag vill starta upp iMacen klickar jag på musen så startar alltihop igen.

Nu efter installationen av APE så får jag meddelanden om att jag inte har något nätverk och måste gå igenom installations- proceduren varje gång med lösenord och allt. Onödigt krångligt tycker jag.

Måste jag detta varje gång.

Tack

1
Bevaka tråden