Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga ljud från MBP (early 2008)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-12-03 09:34

Hej,

Fick min efterlängtade Macbook Pro igår. Jag var en av de som passade på att köpa den äldre modellen till ett riktigt bra pris.

Dock så är jag inte helt nöjd. Som gammal Macbook ägare, så är jag van vid att datorn är tyst. Men min MBP är inte det. Den ger ifrån sig små knackljud, som jag tror är HDD:en. Men ljudet som förbryllar mig, är ett djupare knackljud. Det låter som när man har lite läsk kvar i muggen och dricker med ett sugrör (mycket liknanade, fast svagare). Vad kan det vara.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-12-06 20:48

Är det verkligen ingen som vet? Kanske borde ta och ringa Apple supporten och höra med dem.

Vet inte vad det är men har precis samma ljud, något som knackar till med jämna mellanrum. Verkar dock inte komma från hårddisken utan från andra sidan på datorn, alltså från högra sidan. Har en early 2008 MBP också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 00:04

Hm, på min kommer det från vänster sida, så jag har tänkt att det måste vara disken. Bra liknelse med slurpande! Skulle gärna veta varför den låter så...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-12-10 14:16

Mitt missljud kommer också från den vänstra sidan. Någon av er som provat att ringa Apple?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-12-11 16:33

Vill säga att jag skrev om mitt problem i Apples egna forum, och fick några svar. Ska även kontakta Apple eller lämna in den. Länk till min tråd

1
Bevaka tråden