Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat nycklarna - var hittar jag låssmeden?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått igång en ny server och på något sätt har jag lyckats låsa nyckelknippan för "login". Jag kan logga in på servern och jag trodde i min enfald att det var samma lösenord, men så verkar inte vara fallet. Jag vet inte hur det gick till...

Har försökt söka lite på apple -> support om hur man återställer nyckelknippan, men det lyckas inget vidare. Någon som har något tips eller blir det till att återställa hela servern för att lösa det?

Så vitt jag vet är det omöjligt att komma åt nyckelringen om man inte har lösenordet. Släng nyckelringen och börja på en ny. Den ligger i din hemkatalog i Library/Keychains.

OK. Jag trodde att man kunde återställa det genom maskinens huvudlösenord, men så är alltså inte fallet? Om jag följer ditt råd och slänger den och börjar på en ny, vad händer med de program som idag frågar efter nyckelringen (server admin)?

Nej det finns inget sätt att få nyckelringen anvöndbar om du inte har lösenordet. Gör alltså som metalmike säger och släng login.keychain.
Det kommer att skapas en ny (tom) om du loggar ut och in igen.
När du loggar på program som kan använda nyckelringen får du valet att spara i nyckelringen. Om du väljer det kommer t.ex. ServerAdmin att visa de servrar du loggat på med detta val, utan att du behöver ange lösenordet igen.

1
Bevaka tråden