Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du iStand? Kolla hit!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-08 17:00

Hej! Jag är intresserad av måtten på Apples iStand för tillverkning av en egen.
Framförallt behöver jag veta höjden på iStand i framkant och bakkant för att få rätt vinkel på min egen modell.

Tacksam för svar.

Mvh Jens Zackrisson

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-08 17:09

Apple har inte tillverkat en produkt som heter iStand utan det är en 3:e parts leverantör och det finns nog ett par olika produkter som heter så - specificera gärna vilken du menar. Själv så har jag kört en griffin iCurve.

p.s. Välkommen till 99 d.s.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-08 17:24

Tackar, har hängt ett tag men inte skrivit så mycket.

Egentligen spelar det ingen roll, jag vill ha ett förslag på en bekväm lutning för laptopen, men framförallt hur högt stället lyfter upp skärmen i bakkant.
Så är du nöjd får du gärna beskriva höjderna på din.

Mvh Jens Zackrisson

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 17:30

Men e inte det där helt individuellt .. (helt klart!) testat med träkilar under --- tills du e nöjd med vinkeln?

iStand by me, self[?]
PLEASE

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 17:37

Det finns kanske en gyllende vinkel men passar den dig? ergonomiskt sätt?

Ergonomi - Wikipedia ← du fattar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-08 18:26

Jo, men jag litar på att tredjepartstillverkarna gjort sin research och förmodligen mer omfattande än jag någonsin skulle kunan göra. Så jag tänkte ta en genväg.

Mvh Jens

Ursprungligen av Jens Z:

Jo, men jag litar på att tredjepartstillverkarna gjort sin research och förmodligen mer omfattande än jag någonsin skulle kunan göra. Så jag tänkte ta en genväg.

Mvh Jens

Det är inte så svårt egentligen. Du ska sitta rakt, med bäckenet lätt framåttippat så du får lite svank, och med skärmen i en sådan höjd att den är i mitten/nedre halvan av synfältet. Huvudet ska hållas upprätt också eftersom gamnacke ger ganska kraftig statisk belastning i övre ryggmuskulaturen. Och tror du att tredjepartstillverkarna har en aning om vad de gör så tror du fel, de är lika mycket ute och cyklar som de flesta stolstillverkarna.

Seså, nu har du ett par årtionden av anatomisk forskning sammanfattad, iväg och snickra nu!

Ursprungligen av Samuel K:

Det är inte så svårt egentligen. Du ska sitta rakt, med bäckenet lätt framåttippat så du får lite svank, och med skärmen i en sådan höjd att den är i mitten/nedre halvan av synfältet. Huvudet ska hållas upprätt också eftersom gamnacke ger ganska kraftig statisk belastning i övre ryggmuskulaturen. Och tror du att tredjepartstillverkarna har en aning om vad de gör så tror du fel, de är lika mycket ute och cyklar som de flesta stolstillverkarna.

Seså, nu har du ett par årtionden av anatomisk forskning sammanfattad, iväg och snickra nu!

Tja, köp en Stokkestol ... enkelt, något dyrt.... efter det vill du aldrig sitta i ngt annat...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-12-08 22:09

Jag har en Griffin Elevator, den är 14 cm bak, 12 fram.

//Kidde

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-10 17:59

Tack! Precis ett sånt svar jag ville ha!

Jag sitter inne med ett mStand och det är 15cm/7cm..

/Edit: Hur förminskar man sin bild när man infogar med URL?

Senast redigerat 2008-12-11 13:28
Ursprungligen av jonas.larsson:

Jag sitter inne med ett mStand och det är 15cm/7cm..

/Edit: Hur förminskar man sin bild när man infogar med URL?

Mycket snygg arbetsplats. Ser den verkligen alltid så fin ut - är bara avundsjuk.

1
Bevaka tråden