Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBA; Skärmen pulserar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 2v gammal Macbook air här (första gen). Skärmen pulserar. Alltså den går upp och ner i ljusstyrka, fram och tillbaka liksom. Vad kan detta bero på? Mina eluttag? Fel på datorn? Blir skogstokig om jag måste lämna in den kan tilläggas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 09:34

Har du klickat i Systeminställningar/Bildskärmar/Justera ljusstyrka automatiskt när omgivningsljuset ändras?

Kan det vara det som ändrar det, tror du? Jag har då inte fyllt i det själv vad jag vet, men jag ska kolla. Är på jobbdatorn nu. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 12:42

som standard så är denna ikryssad.. dvs datorn känner efter omgivningens ljus och försöker anpassa sig därefter.. något jag direkt stänger av då jag jobbar med saker som är rätt känsliga att visa fel färg/mörkhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 12:52

Ja, under vissa ljusförhållanden så kan den hamna i ett ständigt korrigerande läge, därför har jag den alltid avstängd jag med!

Ok, låter som en rimlig förklaring då, jag hade lite halvskumt i rummet igår. Hoppas på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 14:58

Jag tycker det är en konstig funktion som jag alltid stänger av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 15:51
Ursprungligen av acke:

Jag tycker det är en konstig funktion som jag alltid stänger av.

Word... same same

Kollade nu, det var nog det. Det var förkryssat och nu pulserar den inte iaf, och ljuset är ung. detsamma. Tack.

  • Medlem
  • 2008-12-08 18:13

Det är helt hopplöst att sitta i ett halvmörkt rum med en MBA och flimret från en TV när det där är påslaget. Datorn försöker flimra ikapp.

Kanske lät lite enkelt att göra en tråd om men grejen var att min lampa i rummet där jag har datorn också flimrade - den var på väg att paja nämligen. Så jag tänkte att det var nåt strömfel liksom. Men det visade sig att lampan bara var på uppehällningen och att datorn var inställd som ni påpekade ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 22:46

Jag tycket det är den underbaraste funktionen på min bärbara! Men visst kan justeringen bli lite konstig ibland.

1
Bevaka tråden