Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En riktig newbie!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nämen, ojsan hoppsan, blev visst en MacBook, och därmed dags att presentera sig som Joakim, 24 år gammal lokförare från Linköping, pysslat med datorer sedan tidigt -90 tal, dock bara PC. Före detta Mac-tvekare som blivit allt mer omvandlad allt eftersom Mac OS X förfinats!

Efter mycket pillande fram o tillbaka med Vista, Ubuntu och andra roliga linux-distributioner vart det då istället dags för en MacBook istället, knappast något jag ångrar, bara den där stora fakturan som behöver förträngas nudå..! Har redan börjat drömma om ett Macifierat hem med MacMini vid TVn, och en iMac i arbetsrummet, fast först behöver man ju då råna en bank också, några tips!?

Sådär, sedär, dags att surfa runt mer i forumet!

Varmt välkommen hit JEwenson ! Hoppas att du ska trivas här på 9.se. Det är bara till att ställa frågor om det är något du undrar över kring Mac.
Linköping är en fin stad. Har studerat där i några år för länge sedan. Finns Flamman kvar ? Där tillbringade man många kvällar.
Råna en bank ska väl inte bli nödvändigt men jag får väl varna dig för att det är lite beroende framkallande att ha något snyggt och kapabelt från Apple.:D

Rekommenderar nordea.

Så länge inga skott avfyras är det lokala polisen som har hand om det. Skjuts det blir det ett fall för de tuffare gubbarna på Länskriminalen.
Så inget pangande.

Välkommen till den ljusa sidan förresten.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-29 00:40

Arbetsrummet: extern skärm + tgb å mus till Macbooken så är du hemma.

Och nu sitter man dessutom med en iPhone också, och en iPod nano, nu är det dags att gömma plånboken ett tag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 14:53
Ursprungligen av JEwenson:

Och nu sitter man dessutom med en iPhone också, och en iPod nano, nu är det dags att gömma plånboken ett tag

Så är det alltid. Apples saker är ett gift. Folk brukar dock börja i andra ändan. iPod först och sedan går de över från Windows till Mac OS X.

Ursprungligen av acke:

Så är det alltid. Apples saker är ett gift. Folk brukar dock börja i andra ändan. iPod först och sedan går de över från Windows till Mac OS X.

Det är alltid kul att vara annorlunda

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-10 19:38

Säger också varmt välkommen, till en ljusare värld har inte ångrat en sekund när
jag gick över till mac!:)

Ja välkommen! Jag har precis som du, ganska nyligen gått från Windws -> pill med Linux -> OSX. Trevligt att du blir medlem och Linköping är en jättefin stad som jag varit i många gånger pågrund utav att jag har släkt där. Hoppas du trivs!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-11 00:28

You're doing the right thing. Gratulerar.

1
Bevaka tråden