Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AudioTron - en UNDERBAR pryl

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, här kommer lite helt ohämmad reklam... för er som inte gillar det - blunda.

Har precis fått hem en pryl som heter AudioTron. Köpte den för typ 290 dollar på eBay (ny).

Well, vad är det?

Jo, det är en stereokomponent (som en cd-spelare eller ett kassettdäck) som man använder för att lyssna på internetradio med.

Turtlebeach tillverkar denna underbara produkt. På Turtleradio.com kan man göra sina egna radiolistor och lägga in feta radiostationer (som tex Smoothjazz.com och club977.com). Sen är det bara att ratta på scrollhjulet på framsidan av apparaten för att välja radiostationen.

Apparaten ansluter nämligen själv via bredband till Turtleradio.com och laddar ner just din egna spellista. Förutom själva radiofunktionen kan den ansluta till en pc (eller macos x-samba)-server på nätverket och spela mp3's direkt från hårddisken... för mej är dock radiofunktionen mest aktuell.

Den klarar wma, shout- och icecastformaten - så man kan lyssna på dom flesta stationerna.

På baksidan finns följande:
Eluttag (den amerikanska versionen går att konvertera till europeisk nätspänning på 20 minuter med hjälp av en lödkolv!)
Ljud ut (right/left)
Digitalt ljud ut (spdif)
Ethernet
HPNA-kontakt (telefonnätverk som vi inte använder i svedala)

Bild:

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 15:35

Cool grej...men är det nån som vet vad som hände med Homepod, var det bara vaporware?

Den är ju faktiskt tuffare och macigare eftersom den använder sig av Airport...

Lite svår att få in i stereohyllan dock, och alla vet ju att ethernet är lite mer pålitligt! Just nu sitter jag och diggar till smoothjazz.. och det är fett bra.

Dessutom har den fjärrkontroll och displayen på framsidan!

/F

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 21:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Lite svår att få in i stereohyllan dock, och alla vet ju att ethernet är lite mer pålitligt! Just nu sitter jag och diggar till smoothjazz.. och det är fett bra.

Dessutom har den fjärrkontroll och displayen på framsidan!

/F

Varför inte använda maccen och itunes

Snytstor display och med ericsson T68 och så så har du ju coolare fjärris (för man kan beställa pizza med den oxå)

ehe... känns inte så motiverat, dessutom börjar jag köra pc mer och mer eftersom det går mycket snabbare och bättre att surfa på den... alla som vet vet vad jag menar... så.. men den här delen är för stereon och där vill jag inte ha nån mack med nån stor skärm. den här är liten och smidig!

  • Medlem
  • London
  • 2003-03-29 13:22

Kan du inte skriva en test till testlabbet, det skulle jag tycka var intressant. Tycker dock det är lite dyrt för en så simpel sak...

Vi får väl se...

Och det här hade vad med Mac att göra?

mja om nån vill läsa så kan jag ju skriva, prylen funkar ju perfekt med osx så...

Citat:

Jo, det är en stereokomponent (som en cd-spelare eller ett kassettdäck) som man använder för att lyssna på internetradio med.

Det klarar min Mac med. Har f.n. bättre ljud i datorn än stereon...

1
Bevaka tråden