Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppnar jag portar som stängts av Littlesnitch?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag installerade LittleSnitch bara för att testa programmet lite. Jag gillade det inte. Det påminde mig mycket om min PC med sina varningar som poppar upp så fort något program är anslutet till internet.

Jag avinstallerade programmet men nu har jag märkt att vissa portar är stängda (de var öppna förut) så jag undrar ju förstås hur jag öppnar de här portarna igen?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-07 01:47

Om jag inte minns fel så finns det en avinstallationsfunktion i .dmg-filen. Testa att köra den. Dessutom har någon pedantisk person kollat upp exakt vilka filer som installeras elller modifieras av installationen. Sök på deras forum och du skall finna.

Jo men det var precis så jag avinstallerade det.
Tack ska kolla deras forum.

Hela MENINGEN med Little Snitch är att det skall vara lika irriterande som en böld i röven på cykelsemester i Danmark.

Det skall ideligen poppa upp och meddela vilken applikation som försöker komma ut på nätet. Ett populärt område för L.S. är just att förhindra att program "ringer hem".

Ursprungligen av Goflorp:

Hela MENINGEN med Little Snitch är att det skall vara lika irriterande som en böld i röven på cykelsemester i Danmark.

Det skall ideligen poppa upp och meddela vilken applikation som försöker komma ut på nätet. Ett populärt område för L.S. är just att förhindra att program "ringer hem".

Haha, du har alltid något roligt att säga

Men yep håller med dig, det är ju meningen att varna. Det är ju byggt att poppa upp varningar om vad som ansluter och vad det ansluter till. Vad är annars meningen med programmet?

Nu hittade jag lite info om vart man hittar alla filer som installeras. Men det räcker väl inte att jag tar bort alla filer som finns kvar efter installationen. Programmet har väl ändrat portinställningarna någonstans oberoende av sig självt, och då räcker det väl inte att ta bort alla filer utan man måste ändra tillbaka inställningarna själv. Eller är jag ute o cyklar?

Kan du inte installera programmet igen, öppna portarna, avinstallera?

Jag är stor fan av Little Snitch och ser inga problem med det. Har förvisso inte senaste 2.x-versionen, men det är ju väldigt lätt att tillåta eller förbjuda programmen att koppla upp sej mot sin leverantör. Det frågar några dagar tills det frågat om alla program. Självklart att det fortsätter att fråga om Du inte varken tillåter eller förbjuder, men vad är då idén med att använda det? Listan kommer upp när man öppnat Little Snitch i Systeminställningar.Lås upp och ändra hur Du vill. Jag skulle inte vilja vara utan det. Knappast någon annan erfaren Macare heller.

Jag har aldrig kört Little Snitch och ser inte varför jag ska göra det.
Förutom att stoppa program som ringer hem då.

Brandävggen min får skydda mig från annant.

Men ang LS som någon sa installera öppna portar avinstallera. Det borde väl funka?
Vilka portar är det LS stängt som du måste ha öppna?

Om man fördjupar sig en liten aning i LS så kan man få programmet att göra och inte göra precis som man vill. Allt.

Jo, jag blev ju lite förskräckt när jag startade det för första gången, det är ju så "omacigt". Det är säkert ett kanonprogram, ska ge det en chans... men det blir nog någon annan dag har ju vant mig vid enkelheten med mac

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-01-07 21:07

Kalkylatorn vill ringa varje gång jag startar den. Märkligt

Ursprungligen av Arimos:

Kalkylatorn vill ringa varje gång jag startar den. Märkligt

Uppdatera valutakurserna misstänker jag.

1
Bevaka tråden