Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se ngn komponent laddas inte

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag trycker på t ex "dagens diskussioner" så svarar 99 blixtsnabbt med listan över just det - dagens grejer.

Sedan står den blå linjen still, det laddar inte klart. Fliken har ju också en liten roterande "fläkt" som visar att "här laddas det grejer"

Tar ner fönstret "Aktivitet" i safari och p åden här länken:

http://annonsavdelningen.se/macoffice/images/bg.gif säger den "Kan inte hitta värd"

Så, ngt är fel iaf. Kanske inte allvarligt för min del , men väldigt irriterande.

Samma för mig. Skulle tro att det är den bilden som ställer till det.

  • Medlem
  • 2008-11-29 20:31

Transferring data from media.tailsweep.com... står det hela tiden för mig.

Ursprungligen av jgb:

Transferring data from media.tailsweep.com... står det hela tiden för mig.

Hmm - har dom något problem med deras server? Den där lilla "knappen" används för att vi ska vara med här: TSI - Tailsweep Site Index

Öppna en ny flik. Gå till 99.se, klicka dagens diskussioner.
Då ser du att det inte lddar färdigt.

Ursprungligen av Goflorp:

Öppna en ny flik. Gå till 99.se, klicka dagens diskussioner.
Då ser du att det inte lddar färdigt.

Gjorde det och allt är som vanligt, dvs hela sidan visas med olika diskussioner och den "Visar resultat 1 till 60 av 175".

Fungerar utmärkt för mig ocksa, Safari 3.2.1.

Så har det varit i flera dagar för mig - på alla burkar. Så här var det också för en tid sedan. Det har med reklamen att göra tror jag. Någonting är uselt

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-11-30 17:52

Samma för mig. Har varit så en längre tid.

För oss som har reklamen avstängd (berätta inte det för någon) så märks det inte

Men jag är betalande supporter och ser ingen reklam. Lika förbenat är det ngt som skall laddas in från en extern site som hickar. Det är "no big deal", men man tycker ju att de reklamsiter man samarbetar med skall kunna leverera.

De har väl ngn hickup i andra änden.

  • Medlem
  • 2008-11-30 21:10

Nu verkar tailsweep ha kammat sig i alla fall.

Ursprungligen av Goflorp:

När jag trycker på t ex "dagens diskussioner" så svarar 99 blixtsnabbt med listan över just det - dagens grejer.

Sedan står den blå linjen still, det laddar inte klart. Fliken har ju också en liten roterande "fläkt" som visar att "här laddas det grejer"

Tar ner fönstret "Aktivitet" i safari och p åden här länken:

http://annonsavdelningen.se/macoffice/images/bg.gif säger den "Kan inte hitta värd"

Jag hittar verkligen inte var den filen/länken skulle finnas - även om jag också ser att den listas i "aktivitet". Kan du gå till en sida där du får felet och sen ta "visa källa" och kopiera raden där ovanstående länk finns - för jag hittar den inte i våra skins/templates.

  • Medlem
  • 2008-12-01 08:38

Björnström: Nu fungerar det igen, men det har varit segt på just den rätt många dagar tidigare.

  • Medlem
  • 2008-12-07 19:44

Nu strular det igen, eller är bara väldigt långsamt från media.tailsweep.com.

  • Medlem
  • 2009-01-06 22:45

Nu strular det från files.tailsweep.com. Resultatet är att sidor aldrig laddas färdigt, och om man kommenterar något så är risken stor för dubbelpostningar pga att man inte vet om man postade eller inte eftersom sidan inte laddar klart ordentligt.

Klarar tailsweep inte av lasten?

1
Bevaka tråden