Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Display-port -> TV

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på gång att köpa en MacBook och undrar över ett par saker. Vill kunna koppla datorn till min 19"-skärm och kommer därför köpa en dp->DVI-adapter. Vill även kunna köra från datorn till (tjock)-TV:n och undrar om det finns någon adapter som fixar det rakt av - alltså display-port -> TV-video(gul kontakt)/Scart eller måste man först köra dp->DVI-adapter och sedan en DVI-TV/Scart - t ex denna: Macoteket - Apple DVI t TV/Video adapter

Har sedan tidigare en adapter från iBook -> TV(gul) och den är väl rätt menlös nu antar jag.

Funderar på att köpa en trådlös sändare scart-scart - t ex denna: Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag

Någon som har några tips eller rekommendationer där?

Så småningom när det blir platt-tv blir det digitalt men nu är det tillfälliga lösningar som gäller.

Senast redigerat 2008-11-23 11:08

Du kommer bara bli grymt besviken på bilden på en tjocktv med scart osv.
Kör gärna dator->DVI och till en platt.
Scart osv ger väl knappt ens 640x480 skarpt.

Vet redan det men när man inte har något alternaativ utan måste koppla analogt till video/tjock-TV så är det inte mycket att välja på. Köpte med en DVI->gul/s-vhs men den fungerade inte att koppla ihop med dp->DVI eftersom den hade ett par extra stift (som var kortare än de andra). Tror att det var den här: Macoteket - Apple DVI t TV/Video adapter
Frågan är om det finns någon som passar in i
Macoteket - Apple Mini DisplayPort till DVI adapter
Finns det redan? Vet någon ifall någon är på gång med det? Vill helst av allt ha dp->video utan att behöva gå omvägen över DVI.

Men, kan du inte försöka få tag på en Tjock-bildskärm åtminstone?
Ngt stort blytungt. Har du tur har du säkert ngn i din närhet som skall byta eller har bytt till Plattskärm.

Kolla på blocket. Istället för att lägga hundratals kronor på adaptrar som ändå bara ger skit i slutänden...

Tack för ditt engagemang i mina bryderier men saken är den att datorn ibland ska kopplas till apparater som är av tjock-karaktär så det är inte mycket jag kan påverka så jag _vill verkligen_ ha en lösning via kablar/adaptrar.

Ny idé: vad tror ni om att koppla en display-port->AVI-adapter och sedan en AVI->video-adapter? Har hittat en sådan: Macoteket - VGA tll komponentvideo, 2m (HD-DB15M / komponentvideo)
Finns det fler som ni känner till? Eller finns det månne någon som lämnat den analoga världen och vill sälja en?

Själv har jag provat att köra så och får ingen bild på tjocktvn men nya MBPn.

Med just dp-port->VGA + ovanstående VGA->video-adapter?

Är inte det konstigt? Är inte hemma på VGA men om det inte finns massor med olika standarder så borde det väl fungera eller?

1
Bevaka tråden