Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan Airfoil streama från Spotify?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-06 22:48

Ja, kan Airfoil streama från Spotify? Annars vill jag inte ha Spotify.

Klart. Om du streamer System Audio skickar du ju ut allt. Sen kan du välja individuella program att streama från också.

Men du är ju givetvis inte tvungen att ha Spotify, vare sig man kan streama eller inte

  • Medlem
  • 2008-12-06 22:58

Jag vill inte streama system audio. Vad jag undar är om Airfoil kan rippa direkt från Spotify. Annars vill jag inte ha Spotify...

Ursprungligen av Baron:

Jag vill inte streama system audio. Vad jag undar är om Airfoil kan rippa direkt från Spotify. Annars vill jag inte ha Spotify...

Nä, jag gav bara exempel om att man KAN streama system audio, men berättade även att du kan välja att streama Spotify som enskilt program. Så se biten om system audio som en bonus utöver att jag svarade på din fråga.

Ja det kan Airfoil. Använder det själv på det sättet (och inte via system audio).

  • Medlem
  • 2008-12-06 23:03

Fint!
Varför har de ingen testversion? Jag fattar inte vad folk menar med att man får den gratis om man accepterar reklam. Man måste väl fortfarande ha en invite?
Svårt att veta om det är värt pengarna innan man har testat.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-06 23:46
Ursprungligen av Baron:

Fint!
Varför har de ingen testversion? Jag fattar inte vad folk menar med att man får den gratis om man accepterar reklam. Man måste väl fortfarande ha en invite?
Svårt att veta om det är värt pengarna innan man har testat.

Nu betalar inte jag, men det är helt klart värt pengarna om man inte orkar vänta på en invite.
Reklamen stör mig inget, den kommer ungefär varje 10 låt och låter som vanlig radioreklam, fast den pågår bara i ca 15 sekunder.

Invites börjar väl dyka upp nu, annars så kan man väl kära ett dagpass för nio kronor och sen falla tillbaka på gratisalternativet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-07 01:34

För att köpa ett dagspass måste man fortfarande vara medlem, det är ett månadspass som gäller isf.

  • Medlem
  • 2008-12-07 21:49

Okej, tråden är en teknisk fråga om man kan spela musik från Spotify trådlöst. INte om plast eller vinyl är bättre än nedladdat.

Flyttar ett gäng inlägg hit:
http://www.99.se/vrig-programvara/256164-om-utbudet-p-spotify.html

Inget ljud ifrån Spotify Airfoil

Hej,

Helt plötsligt tyst. Har en iMac och en Airport Express, streamar musik ifrån iTunes som jag styr med en iPod vilket fungerar kanon. (Digitalt ljud ut ifrån Express till en AV förstärkare) Har även kört samma airport express och streamat ljudet ifrån Spotify med hjälp av Airfoil vilket oxå fungerat bra. Men NU så ser jag bara att levelmetern jobbar men det kommer inget ljud, växlar jag till dator högtalarna i Airfoil kommer ljud men det låter inget i hembion.

Tips?

// Conny

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-30 23:26

Kolla att du har senaste versionen av Airfoil. Det var strul med en firmware till Express'en som tillsammans med någon version av Airfoil gav de fenomen du beskriver.

Nu fungerar det, uppdaterade Airfoil och nu fungerar allt som det ska igen.

Dock har jag en ny fråga, om jag köper en Apple TV kan jag stream Spotify dit med Airfoil?

// Conny

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-02 10:59
Ursprungligen av Stakkesta:

Nu fungerar det, uppdaterade Airfoil och nu fungerar allt som det ska igen.

Dock har jag en ny fråga, om jag köper en Apple TV kan jag stream Spotify dit med Airfoil?

Ja det kan du

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-07 01:42
Ursprungligen av Baron:

Om det är värt pengarna elle rinte är ju väldigt olika från person till person, dels beroende på vad man har råd med och dels beroende på vad man hittari Spotify...

Inlägget i efterhand flyttat hit:
http://www.99.se/vrig-programvara/256164-om-utbudet-p-spotify.html

Men för bövelen, PMa mig din epost-adress så ska du få en invite så du kan lyssna på Halmstads stoltheter!

1
Bevaka tråden