Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bli bättre på C++ - nytt tips om interfaceklasser!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har skrivit en kort artikel om interfaceklasser som jag hoppas kan hjälpa er att skriva bättre objektorienterade program. Artikeln börjar som vanligt med en enkel minnesregel som du lätt kan tillämpa på din egen kod!

Artikeln finns på http://www.johnnybigert.se/interface.html. Jag är tacksam för all feedback jag kan få, så skriv gärna några rader här i forumet!

MVH / Johnny Bigert

  • Medlem
  • Bromölla
  • 2008-12-07 15:35

Ser nice ut. Kanske dags att ge sig på c++. Har bara kört med Java, C#, Perl och PHP.

Ursprungligen av timerx:

Kanske dags att ge sig på c++.

Java och C# är ju klart mer användarvänliga än C++. Men det är som någon sa: man förlorar kontrollen oavsett om man väljer Java eller C++, det är bara frågan om var. I Java förlorar du kontrollen i runtime (du kan t.ex. inte i bestämma prestandan i detalj pga garbage collection och den virtuella maskinen) och i C++ förlorar du kontrollen i compiletime (du får t.ex. skriva ditt program så att du själv håller reda på minnet och du kan skjuta dig i foten med pekare).

Det är som med det mesta, allt som är bra har också något dåligt med sig. Men C++ är riktigt kul, så jag tycker du ska pröva!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-12-07 23:02

Bra artikel som vanligt!

Java och C# får väl ändå anses vara vidareutvecklingar (för att inte säga förbättringar ) av C++, så jag vet inte om jag skulle säga att det är så nödvändigt. Beror förstås på vad ditt syfte är.

1
Bevaka tråden