Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixelgaranti på macbook 13"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-06 18:22

Köpte en macbook 13' i augusti och som nu redan i början av december har 5st döda pixlar intill varandra. Rätt störigt. Någon som vet vad Apple har för pixelgaranti?

Med fem döda pixlar intill varandra tror jag lätt att du får en ny.

Apple har vad jag vet ingen känd pixelgaranti, utan du får ringa och hoppas på det bästa.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-07 21:04

Vad tror ni, får man en helt ny dator? Byter dem ut den isåfall till nya macbook?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Med fem döda pixlar intill varandra tror jag lätt att du får en ny.

Apple har vad jag vet ingen känd pixelgaranti, utan du får ringa och hoppas på det bästa.

Jodå, Apple följer ISO-standard (13406-2 klass II, om du vill googla och veta mer). Fem heldöda (svarta) pixlar, dessutom i "kluster", torde garanterat ge ny skärm.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-07 22:46

Pixlarna sitter ihop men är inte helt svarta utan röda/blåa.... Varierar mellan 3 och 5 st döda...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-07 21:11

varför skulle du få en helt ny dator när det räcker att byta skärmen?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-08 10:19

Prova att gnugga skärmen med putsduken, ganska hårt på ställena där de döda pixlarna är. Har väckt pixlar vid liv av min erfarenhet.

Fick min Macbook bytt för en död pixel och en trög knapp. Men då var de nog lite extra snälla.

1
Bevaka tråden