Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pip när jag öppnar locket

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-05 11:32

Ganska ofta, kanske 75%, av gångerna som jag öppnar min MacBook (alu) när den är i viloläge så piper den till. Den piper ganska högt och snabbt ca fyra gånger (ungefär "pi pipi pip"). Vad kan det vara? Är utomlands just nu och vill inte ringa Apple och fråga. Har inte hittat något om detta när jag har googlat

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-05 12:24

Det är trasiga minnen, alternativt logik som då inte hittar minneskorten. Vill du ha det på garanti får du lämna in den, annars kan du köpa nya minnen någon annanstans.
EDIT: Det skulle i och för sig kunna lösas med en Firmware Restoration. Men det verktygen får inte användare tillgång till så det krävs inlämning då också. Om inte minneskorten är trasiga alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-06 17:47
Ursprungligen av nllub:

Det är trasiga minnen, alternativt logik som då inte hittar minneskorten. Vill du ha det på garanti får du lämna in den, annars kan du köpa nya minnen någon annanstans.
EDIT: Det skulle i och för sig kunna lösas med en Firmware Restoration. Men det verktygen får inte användare tillgång till så det krävs inlämning då också. Om inte minneskorten är trasiga alltså.

Har tittat lite mer på det. Hårddisken (Western Digital 5000BEVT) är boven i dramat. Det är fler som har problemet verkar det som. Jag har mailat WD för svar. Hoppas att det går att ordna med ett byte. Segt bara att behöva installera om allt på datorn

Är det någon annan här som har den hårdisken och funkar den bra för er?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-06 17:54

ah jag läste inte ordentligt. Missade helt ordet "viloläge" i din text

1
Bevaka tråden