Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag ska berätta en hemlighet...

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svårslagen titel, vaa ?
Så var nu ärlig och berätta något om dig som vi inte vet (och det är ju massor förstås).
Inga jätteknepiga saker så vi får tio moderatorer som slänger sig på tråden samtidigt utan mer vardagstossigheter eller talanger.

Jag först (kanske mitt 2.000 inlägg eftersom det är 1.999 inlägg i skrivande stund) ➽

Jag kan steppa. Lite. Fick för mig att jag skulle bli en svensk Ginger Rodgers ett tag i tjugoårsåldern. Och jag är te-gourmet. Har alltid många olika teer hemma och kan en del om teer; svart, grönt, rött/Rooibos och vitt/dyrast och finast.

Och du ?

Shit, steppa är det inte alla som kan.
Te är gott, har själv druckit mer och mer av det på sista tiden. Roobios gillar jag också!
Några tips?
Grattis till ditt 2000:e inlägg!

Hmm något om mig...

Jag är just nu inne i en ta tag i mig-period.
Blev rätt tjock under en tid. Inte bra-tjock utan i dåligt skick (man kan ju vara lite mullig men ändå tränad liksom) och var dessutom vilsen.
Nu vet jag vad jag vill med mitt liv, och dessutom springer jag sedan några månader tillbaka fyra gånger i veckan. Och äter bra saker.
Mår mkt bättre, vilopulsen har sänkts med 20 slag per minut och jag rasar i vikt.

Jag har börjat bada varje helg med en kompis. I havet.. Kallt som fasen men uppfriskande!

Fast.
Jag har en tråkig grej också. Blev helt nere idag och kommer nog inte orka vara online på ett tag (inte pga saker härifrån haha) Behöver komma ifrån.
Jag lägger såklart upp bild till adventskalendern imorgon.
Efter det gör jag ett uppehåll från bla. 99 en (kort stund )
Wio.

Fler som vill dela?

Senast redigerat 2008-12-05 14:12

Viktuppgång...Ja, det verkar som det är något väldigt många jobbar emot. Hände mig också för ca 1 år sedan då jag slutade träna på gym två ggr/v. Upp 8 kg utan att jag egentligen åt mer. Låter mycket förståndigt det du har gjort med att börja springa. Jag vet att när man väl börjar så mår kroppen så bra att det är lättare att fortsätta. Men det är börja som är svårt för mig....
Bada i havet nu ?:confused: Jösses, jag kräver 25° för att ens börja fundera på att leka Ester Williams i havet.

Synd att du är nere. Fördelen med att bli äldre som jag är att man vet att det kommer tråkigheter ibland och att man blir bättre på att hantera dom. Skönt faktiskt. Man är starkare än man tror. Kom tillbaka när du orkar.

2.000 inlägg, så fort det har gått ! Började skriva i februari och det har bara rasat på. Det är ett bra sätt att lära sig själv att försöka hjälpa andra med svar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-05 17:54

Jag funderar fortfarande på vad jag ska skriva, men viktuppgågen har jag också varit med om. Förra hösten gick jag från att vara brevbärare med 60 springportar om dagen till att sitta och fisa i en lektionsal på universitetet. Som student så vill man ju gärna festa lite också, och det enda man har råd med är öl. Var inte så lyckat Men nu när jag inte pluggar längre så försöker jag komma igång igen, har bara gått 7 månader nu sen jag slutade 8-)
Jag går i alla fall varje dag från Roslagstull till Slussen så det får väll nästan räknas.

Ingen som har något seriöst hemligt att berätta ?;)
Då menar jag; "jag har två navlar", "när jag var fem år körde jag min pappas bil" eller "jag brukar pussa mina växter godnatt".

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-12-06 00:33

Hm, vet inte om detta räknas till hemligt, men jag en badanke-samling i lägenheten.

Har väl en 30 st numera. Samlar inte aktivt, men kul ändå

I work for Keyser Zöse.

Jaa, nu börjar det likna nåt.
Badankesamling. Så du leker med dom när du badar ? Och låter dom guppa på badskum?

Google hittar ingen Keyser Köse, otroligt nog. Är det en felstavning eller är han en påhittad person ?

Ursprungligen av KaRo:

Google hittar ingen Keyser Köse, otroligt nog. Är det en felstavning eller är han en påhittad person ?

Det är en rollfigur i en film:
Keyser Söze - Wikipedia

Och en liten Mod-anmärkning till Goflorp:
Jag har redan raderat ett inlägg, och sen skriver du ändå ett "trams"-inlägg till. Om man inte vill dela med sig av något riktigt i den här tråden, så behöver man inte skriva alls.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-12-07 00:48
Ursprungligen av KaRo:

Badankesamling. Så du leker med dom när du badar ? Och låter dom guppa på badskum?

Nope, jag har inget badkar Jag har de som prydnad, men jag gillar badankor så jag har även ett drapperi till duschen som har badakor på sig. Även tandborsthållare o.s.v.

Du såg väl min urgulliga ank-animation ? Den gör en Travolta-gest.:)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-12-07 00:56
Ursprungligen av KaRo:

Du såg väl min urgulliga ank-animation ? Den gör en Travolta-gest.:)

Jo, den var rätt söt, men gillar dem mer IRL

På temat "Världen är liten" kan jag tilldra mig en lustig episod. 1972 var året när jag gifte mig första gången och bröllopsresans färd bar av till Paris. Där träffade vi en japansk turist som var i vår ålder, dvs: ca: 23 år. Vi småpratade lite ( på engelska förstås ) och gick sedan varsin väg.

Fem år senare då skilsmässan var ett faktum promenerade jag över bron som går vid ena kortänden av Centralstationen i Stockholm och passerar en japan... jag går några steg och känner att det finns något bekant. Samma sak gör han som alltså var från Japan. Döm om vår förvåning med det var samma japanska turist som jag hade mött i Paris 5 år tidigare. Undrar hur stor sannolikheten skulle vara att vi träffas en tredje gång... vi delade aldrig adresser med varandra,

Otroligt Olle@mac ! Du får väl nästan hoppas på att du inte träffar på honom igen med tanke på hur det äktenskapet tyvärr slutade ?

Fortsatta hemligheter från mig; jag är saffran-addict !:p Vid jul äter jag saffranskusar och Ahlströms saffransmuffinsar, idag köpte jag saffranskolor, jag blandar saffran i gröten och äter med smörhåla, till nyår blir det Lejonet&Björnens saffransglass osv. Gillar mycket att måla med färgen ockra och den är ju åt saffransfärghållet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-06 18:12

Det låter som ett väldigt dyrt missbruk Har du provat heroin, det är minst lika bra men billigare

Ursprungligen av nllub:

Det låter som ett väldigt dyrt missbruk Har du provat heroin, det är minst lika bra men billigare

Jag har svårt för alla former av missbruk. Har alltid haft det. Jag har aldrig prövat narkotika, nästan aldrig rökt (utom några få "pröva-på", var uräckligt), dricker nästan aldrig sprit (glögg etc till jul men annars ett glas rödvin någon gång, gillar inte öl) samt dricker aldrig kaffe utan te.
En riktigt rejäl torrboll alltså !:D Tycker livet är för spännande att för att förstöra med att leva i ett töcken. Det är ju så mycket man behöver kämpa med i livet så det verkar så onödigt att förstöra sina chanser att må bra. MEN äter för mycket god mat ibland och fikar ofta för att det är mysigt. Och DET sätter sig som betong kring låren !

Har du verkligen några hemligheter, KaRo?

Ursprungligen av henkebarn:

Har du verkligen några hemligheter, KaRo?

Oh ja ! Speciellt på internet. Men tycker det är kul att diskutera eftersom man alltid lär sig något nytt. Varje människa är ett universum. Det går ju inte att berätta allt om sig själv eftersom man påverkas och är i förändring.

1
Bevaka tråden