Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dumt köpa trådlöst t-bord till Macbook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det dumt eller smart att köpa bt-tangentbord till en Macbook som man har stående på skrivbordet ibland och ibland tar med sig? Jag tänker om det blir värsta processen när man ska synka det med t-bordet varje gång man kommer hem... att det kanske vore enklare om det satt i usb-huben med allt annat? Eller är det inte alls så jobbigt? Vad säger ni som har erfarenhet?

Jag har ett och jag använder det på samma sätt som du beskriver. Det är löjligt enkelt att synka. Görs genom ett knapptryck på tangentbordet.

Ok, dåså. Då är det nog hanterligt. Tack för inputen.

Inte jobbigare än att stoppa i en usb-kontakt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-03 12:31

Vad menas med "synka"? Para ihop dator och tangentbord gör man väl en enda gång bara? Precis som med möss? Dvs. BT-tangentbordet aktiveras automatiskt när man slår på det?

Mja, fast det KAN ju bli ett problem om man är iväg med datorn och sen kommer hem och slår på t-bord och mus igen...min mus har nämligen tappat kontakten med datorn ibland.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-12-03 13:46

har själv haft trådlöst i ett år nu och de få gånger jag fått "para" ihop dem stör inte i närheten av vad en sladd gör

Har haft min imac i minst ett år tror jag, har parkopplat t-bord och mus en gång, när jag installerade osx!

superskönt med trådlöst! härligt att slippa de ibland lite väl vassa kanterna på MBn ibland. har inte haft några problem med att datorn tappat kontakt med varken tb eller mus.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-04 23:17

Mitt tangentbord behöver jag bara para om ifall jag har parat antingen det eller datorn med något annat. Samma med musen.
Men har man inte datorn hopkopplad till tv eller extern skärm så ser jag inte direkt någon mening med att ha ett externt tangentbord..

1
Bevaka tråden