Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Macbook brummar irriterande

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-12-03 15:05

Min nya MacBook (08) har börjar brumma. det låter nästan som om att en fläkt eller nåt sitter på sniskan. Det brukar komma lite då och då.. inte nödvändigtvis när jag gör något som verkar påfrestande för datorn.

Tar jag upp datorn och vickar lite på den så slutar det men börjar snart igen.. gör jag en omstart så är den tyst 10-15 minuter sen kör den igång igen. Jag har även märkt att den i regel är mer högljud nu än tidigare när den bara står. Det är ett svagt surrande ljud.

Dags att lämna in tror ni?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-04 23:07

Hur låter det? Fläktljud, ett gällt brum?
Har du skiva eller inte i?
Vad gör du när ljudet uppstår? Surfar på youtube, aftonbladet, andra flashbaserade hemsidor etc?

Håll inte på och vicka på datorn. Det är sånt som gör att jag får byta ut tio hårddiskar i veckan

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-12-05 10:56
Ursprungligen av nllub:

Hur låter det? Fläktljud, ett gällt brum?
Har du skiva eller inte i?
Vad gör du när ljudet uppstår? Surfar på youtube, aftonbladet, andra flashbaserade hemsidor etc?

Håll inte på och vicka på datorn. Det är sånt som gör att jag får byta ut tio hårddiskar i veckan

Det är liksom ett knarrande ljud, typ som ett dåligt kullager eller nåt. Jag har ingen skiva i. Det uppstår helt spontant efter 15minuter kanske, vad jag än gör.. och jag tror jag lyckats lokalisera det till under skärmen (fläkten alltså). vinklar jag datorn typ 45 grader så slutar det.. ringde supporten igår och gjorde diverse tester osv men det hjälpte inte.

tacksam för svar...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-05 12:22

Har du provat köra Apple Hardware Test som finns med på din installationsskiva. Håll i D-tangenten under uppstart..

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-12-08 09:20
Ursprungligen av nllub:

Har du provat köra Apple Hardware Test som finns med på din installationsskiva. Håll i D-tangenten under uppstart..

Japp.. har kört den men den sa att allt var OK.. får ta å slå en signal till supporten igen ikväll..

Ursprungligen av odis:

Japp.. har kört den men den sa att allt var OK.. får ta å slå en signal till supporten igen ikväll..

Kom du någonstans i detta ärende?
Hörde något liknande en gång förut, det slutade och har varit tyst sen dess, men bra att vara förberedd...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-01-14 11:13
Ursprungligen av theplague:

Kom du någonstans i detta ärende?
Hörde något liknande en gång förut, det slutade och har varit tyst sen dess, men bra att vara förberedd...

den har blivit bätttre faktiskt. nu låter den så bara när den jobbar ordentligt (typ rippar DVD eller konverterar filmfiler).

tänkte låta det bero ett tag och se om det dyker upp igen.

1
Bevaka tråden