Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Personal på Teliabutik bekräftar 32GB iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-29 12:02

Intressant med fortfarande rykten, läs själva
:
Personal på Telia bekräftar 32GB iPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-29 16:44

Inte alls långsökt... "Nu har en källa till oss fått det här bekräftat från personal i en av Telias butiker i Stockholm. "

32-gig iPhone
Halverat pris (igen)

Blir ingen iPhone för mig föränn efter Macworld.

Telia vet ingenting. Endast Apple vet.

Hihi... Hetsk stämning! Mysigt!

Om vi kan försöka mjuka upp stämningen lite granna i den här tråden

1. iPhone har brister och Apple är ett svinkapitalistiskt företag som berikar några få.
2. Telia är ett svinkapitalistiskt företag som suger ut abbonenter.
3. Jag har en iPhone med Telia och jag är nöjd och jag köpte paketet frivilligt utan hot.
4. Om det kommer en 32GB så är det bara Apple som vet detta idag - alla andra ljuger och det är fel att ljuga.
5. Man behöver dock inte vara Einstein för att räkna ut ATT det kommer en 32GB - och en 64GB - och en 128GB.........................

Ursprungligen av Zimmerman:

1. iPhone har brister och Apple är ett svinkapitalistiskt företag som berikar några få.
2. Telia är ett svinkapitalistiskt företag som suger ut abbonenter.
3. Jag har en iPhone med Telia och jag är nöjd och jag köpte paketet frivilligt utan hot.
4. Om det kommer en 32GB så är det bara Apple som vet detta idag - alla andra ljuger och det är fel att ljuga.
5. Man behöver dock inte vara Einstein för att räkna ut ATT det kommer en 32GB - och en 64GB - och en 128GB.........................

Då köper jag lätt 512:an

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-30 15:55

32 GB? Yay, då ska jag äntligen slå till. Det är faktiskt vad jag gått o väntat på ... har en 16 gb touch nu som inte räcker till så det ser jag fram emot, trots Telia

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-30 20:20
Ursprungligen av godpuppet:

Då köper jag lätt 512:an

Jag vill ha 451507540561:an.

Skönt när hela tråden tas bort....

Antingen så håller ni er till ämnet eller så låser jag tråden.

Rensade upp i tråden.

Ursprungligen av Patrik D:

Antingen så håller ni er till ämnet eller så låser jag tråden.

Rensade upp i tråden.

Haha, ja och du fick det att se ut som om jag har Tourettes eller något.

Från

Ursprungligen av henkebarn:

Telia vet ingenting. Endast Apple vet.

till

Ursprungligen av henkebarn:

Hihi... Hetsk stämning! Mysigt!

...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-03 17:05

Ja, självklart är det uppenbart att det kommer uppföljare. Det intressanta är NÄR. Därav ryktesspridarfasonerna med nyhetstipset

Frågade en telia anställd lite lättflyktigt igår om det skulle komma en 32-GB och han sa "Det får du fråga Steve Jobs om!?"
Tolka det hur ni vill men jag tror personligen det dröjer...
//Kidmaster

Tidsmässigt så dubblades väl kapaciteten rätt snabbt med den första iphonen, men har svårt att samma sak ska ske när 16gb modellen precis släppts på vissa marknaden. Det var bara några veckor sen den började säljas på vissa marknader och tror inte det hade varit uppskattat med en ny modell en månad senare...

Ursprungligen av jacoblo33:

Tidsmässigt så dubblades väl kapaciteten rätt snabbt med den första iphonen, men har svårt att samma sak ska ske när 16gb modellen precis släppts på vissa marknaden. Det var bara några veckor sen den började säljas på vissa marknader och tror inte det hade varit uppskattat med en ny modell en månad senare...

Det var ju iofs precis vad man gjorde när man lanserade iPhone i Usa första gången - 4gb-modellen drogs ju in nästan omedelbart med en uppdatering som kom strax efteråt.

Hejsan, la precis märke till att jag sedan en tid tillbaks faktiskt har ett konto här på 99.se (Måste varit då jag köpte iPod mini när den kom ut ) och måste då passa på att ställa lite frågor (Jag har sökt genom men inte hittat svar till mina frågor/funderingar):
- Jag är otroligt sugen på en iPhone, kommer vilja köpa den en vacker dag utan abonnemang/med kontantkort (Den lär vara telia-låst, men det löser jag med såna där sim-upplåsarkort), min fråga är om jag skall passa på nu och köpa en iPhone eller vänta tills 32GB kommer ut?
- Vad är det som enligt rykten ni läst, hört, sett etc är nytt med eventuella 32GB-versionen förutom storleken?
- Om inga skillnader, funktionsmässigt, ska jag då köpa en 16GB då? Lär ju inte behöva så mkt minne, men alltid kul att ha det senaste av de senaste
- Kan jag köpa en 16GB med kontantkort hos telia? Eller kan jag gå med en telia-vän och be denna vännen att köpa ut en telia åt mig, utan problem? (Denna frågan finns i forumet, det vet jag, men var tvungen till att slänga upp denna för att få det bekräftat trots allt, sorry! )

Ursprungligen av DessitEgol:

Hejsan, la precis märke till att jag sedan en tid tillbaks faktiskt har ett konto här på 99.se (Måste varit då jag köpte iPod mini när den kom ut ) och måste då passa på att ställa lite frågor (Jag har sökt genom men inte hittat svar till mina frågor/funderingar):
- Jag är otroligt sugen på en iPhone, kommer vilja köpa den en vacker dag utan abonnemang/med kontantkort (Den lär vara telia-låst, men det löser jag med såna där sim-upplåsarkort), min fråga är om jag skall passa på nu och köpa en iPhone eller vänta tills 32GB kommer ut?

Det kan du väl bara svara på själv? Inte för att jag har något emot att bestämma vad andra ska göra, men med tanke på att alla här vet lika lite som du ser jag inte riktigt vad det skulle leda till.

Citat:

- Vad är det som enligt rykten ni läst, hört, sett etc är nytt med eventuella 32GB-versionen förutom storleken?

Det finns inga rykten kring eventuella 32 GB-versioner som är att räkna som tillförlitliga, verkar snarare mest bara vara dravel från butikspersonal som inte vet mer än du själv eller någon annan, men en kvalificerad gissning är väl att den får den marginellt snabbare processor som sitter i iPod Touch just nu.

Citat:

- Om inga skillnader, funktionsmässigt, ska jag då köpa en 16GB då? Lär ju inte behöva så mkt minne, men alltid kul att ha det senaste av de senaste

Som sagt, det är det bara du som har svaret på. Men om du ändå är inne på att vi ska bestämma vad du ska göra kan du väl köpa en 16 GB nu med detsamma? Och ge till mig?

Citat:

- Kan jag köpa en 16GB med kontantkort hos telia? Eller kan jag gå med en telia-vän och be denna vännen att köpa ut en telia åt mig, utan problem? (Denna frågan finns i forumet, det vet jag, men var tvungen till att slänga upp denna för att få det bekräftat trots allt, sorry! )

Ställ gärna den frågan i den tråd där det tas upp, så att inte den här tråden driver iväg och blir OT.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-01 06:27

Finns faktiskt lite rykte om 32gb (eller ja, nästa version av iPhone) och det är att den kommer inte komma i år (det har apple redan sagt och 32gb NAND chips börjar inte produceras förrän tidigt 2009). Sen så börjar även livscykeln på iPhone 3G gå mot sitt slut om man jämför med tidigare iPhonemodeller.

Ursprungligen av zappee:

Finns faktiskt lite rykte om 32gb (eller ja, nästa version av iPhone) och det är att den kommer inte komma i år (det har apple redan sagt och 32gb NAND chips börjar inte produceras förrän tidigt 2009). Sen så börjar även livscykeln på iPhone 3G gå mot sitt slut om man jämför med tidigare iPhonemodeller.

Nu tar du väl ändå i? Antar att det du syftar på är att det med stor sannolikhet kommer en uppgradering till våren, precis som med den förra iPhonen, eller?

Att säga att produkten går mot sitt slut är isåf missvisande.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-01 19:09
Ursprungligen av Marcus_R:

Nu tar du väl ändå i? Antar att det du syftar på är att det med stor sannolikhet kommer en uppgradering till våren, precis som med den förra iPhonen, eller?

Att säga att produkten går mot sitt slut är isåf missvisande.

Om Apple följer sitt mönster så är det dags för en uppgradering i början på nästa år.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-01 20:20

Applerumors har följande att säga om saken:

Citat:

Don't Buy - Updates soon
32gb NAND chips start Production in Early 2009, don't expect an updated iPhone before that

Yay - håller en tumme för det iaf.

Ursprungligen av zappee:

Om Apple följer sitt mönster så är det dags för en uppgradering i början på nästa år.

Det håller jag med om, men du skrev "Sen så börjar även livscykeln på iPhone 3G gå mot sitt slut", det är stämmer inte. En uppgradering är inte slutet på en livscykel för en produkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-02 21:05
Ursprungligen av Marcus_R:

Det håller jag med om, men du skrev "Sen så börjar även livscykeln på iPhone 3G gå mot sitt slut", det är stämmer inte. En uppgradering är inte slutet på en livscykel för en produkt.

Nej, skulle skrivit iPhone 3G 8/16GB

Inte helt orimligt att det kommer en 32 och 64 snart då det bara är att byta ut till större chip i telefonen.

Jag vet inte vad ni vill göra med det här, men lite mer rykten/spekulationer:
Macworld San Francisco 2009 Registration, New Macs, 32GB iPhones? - Mac Rumors

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-04 17:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-04 21:16

Va? Jag vill ha 32GB+ så 16GB går ner i pris..

Ursprungligen av doomas:

Va? Jag vill ha 32GB+ så 16GB går ner i pris..

Word

Köp 2 st 16gb ist så har ni 32gb idag.. det smarta här är ju att det faktiskt skalar i all oändlighet! 4 64, 8 128, etc..

Bevaka tråden