Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes konto till ett annat itunes konto?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att min pappa har ett itunes konto på sin dator och jag ett på min nu vill jag ha all hans musik som han köpt till min dator. Går det typ att logga in på min dator med min pappas konto och kopiera filerna på så sätt? HJÄLP MIG!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-02 19:12

Du kan kopiera in hans musikfiler som vilka filer som helst och sen väljer du Auktorisera dator... i Itunes menyn Affär, han knappar in sitt kontonamn och lösenord och sen går det att spela upp.

Ursprungligen av Mija:

Du kan kopiera in hans musikfiler som vilka filer som helst och sen väljer du Auktorisera dator... i Itunes menyn Affär, han knappar in sitt kontonamn och lösenord och sen går det att spela upp.

Förstår inte hur du menar ?
Auktorisering har bara att göra med själva inköpen i iTunes. Du kan göra inköp på upp till fem datorer. Frågan var om matteegget kan sitt vid sin dator och logga in på sin pappas konto för att kopiera det material som pappan laddat ned på sin dator. Svaret på den frågan är väl nej ?
Men du menar alltså att om pappan kommer bort till sonens dator och loggar in på sitt konto och auktoriserar den datorn så kan matteegget ladda ned pappans material ? Då har nog Apple missat ett kryphål.

Bra fråga. Tror det är så att musiken finns på den dator där den är nedladdad/inköpt. Det finns också Purchase History (förteckning över alla inköp) när du loggar in på ditt konto från vilken dator som helst. Det borde inte fungera att bara logga in på din pappas konto på din dator. Tror att han måste kopiera musiken på en DVD-skiva som du sedan kan använda för att ladda ned musiken på din dator/iTunes.
Det här står väl på någon iTunes-sida men orkar inte läsa just nu...;)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-02 19:47

Det går bra att auktorisera upp till 5 datorer. Det kan man läsa sig till, om man orkar.

då vet jag tackar !

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-04 21:08

Kopiera musikfilerna precis på samma sätt som du gör med vanliga filer. Från pappsens dator till matteeggets dator. Starta iTunes på matteeggets dator. Dra in filerna i matteegget iTunes. Tryck på menyn Affär, tryck på Auktorisera dator... och logga in med pappsens konto, sen går det att spela upp dom filerna som kopierades från pappsens dator till matteeggets dator.

Inget kryphål, Apple tillåter att auktorisera upp till 5 olika datorer för att spela upp köpta låtar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-04 21:18

Läs på Apples sida om iTunes Apple - iTunes - Funktioner

"Auktorisera och avauktorisera
Köp som du har gjort på iTunes Store kan spelas på upp till fem datorer som du auktoriserar med hjälp av ditt iTunes Store kontonamn och lösenord. För att auktorisera och avauktorisera en enda dator väljer du Auktorisera dator eller Avauktorisera dator i Affär-menyn. Avauktorisera alla datorer på samma gång genom att välja Visa mitt konto i Affär-menyn och sedan välja Deauthorize All."

Frågan är, finns det någon funktion för att ladda ned allt man köpt en gång till på den nya datorn?
Utan att behöva kopiera dem alltså?

1
Bevaka tråden