Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkligt problem med trådlöst - hjälp?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har ett underligt problem med den trådlösa uppkopplingen på jobbet. Datorn jag använder är en MacBook Pro 2.8 ghz, några veckor gammal.

Ibland blir nätet oerhört slött, jag tappar inte kontakten med det och styrkan på nätet anges vara fullt. Men speciellt Google-mail har jag väldigt svårt att komma åt, kan ta väldigt lång tid.

Problemet börjar ofta visa sig iom att googlechatten i webbmailen kopplar ner. Sedan visar Google Notifiern felmeddelande: "KCFerrordomaincfnetwork error 302"

Ibland påverkar det även andra sidor som blir aplångsamma att komma åt, men oftast främst Google-mailen.

Det underliga är att det bara är på jobbet jag har problemet, på mitt trådlösa hemma har jag inga problem alls. Dessutom har de andra datorerna på jobbet, mestadels PC-datorer, inga problem alls.

Jag har senaste uppdateringarna på min dator, Firefox är uppdaterat, jag har uppdaterat firmwaren i Routern på jobbet och startat om den - utan någon verkan. Routern är en D-Link Dir655.

Det underliga är att problemet inte är konstant, ibland går det blixtsnabbt i flera timmar. Men som idag så gick det slött redan från start.

Någon som har en idé om vad man kan försöka göra åt saken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-06 20:45

Har ett liknande problem. Har haft MacBook 2.1 GHz med DIR-655 som fungerat skapligt (även om under förväntningar, max 7 MB/s ) under ett år. Men sedan någon vecka tillbaka räcker det att gå till ett annat rum som hastigheten sjunker till ca 5 kB/s. Ibland visar Airport indikatorn bara en punkt.

Jag har inte gjort något speciellt med datorn förutom installation av de sedvanliga uppdateringar som kommer då och då. Jag vet inte ens om det är datorns eller routerns fel. Kan man kolla det på något sätt? En PC som är kopplat till routern via sladden fungerar utan problem.

Några tips på hur man kan lokalisera problemet?

1
Bevaka tråden