Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orange Tree Samples Jazz Funk Kit - Gratis samplingar

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här i jultider bjuder Orange Tree Samples på ett jazzkit i Kontakt-format (samplingarna finns även fristående för de som vill använda dem i valfri sampler).

Citat:

Happy Holidays from Orange Tree Samples!

In celebration of this month, I've decided to release a free jazz drumset sample library. This sample library features unique and rare drums and cymbals and has an excellent tone suitable for jazz and funk.

Currently this free download is available in Kontakt 2/3 format. However, all the .WAV sample files are included in the download archive, and are labeled, making a conversion fairly straight-forward.

Lyssna på ljudexempel (MP3)
Ladda ner (102MB RAR-fil)

För mer information om företaget och deras andra produkter besök Orange Tree Samples.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-12-02 14:45

trevligt

När jag laddar ner det blir det bara en textfil:'(
Hur ska jag göra?

Någon som får det att fungera? Jag är ute efter samplingar som låter som exemplet så det skulle vara väldigt roligt om det gick.

Länken funkar här. Provade precis den igen. Provat att högerklicka "spara på skiva"/"spara som"? Har du något program installerat som hanterar RAR-filer? Så det inte är något annat program som tagit över filtypen och det därför blir fel filtyp när du sparat den.

Ursprungligen av Katzenjammer:

Länken funkar här. Provade precis den igen. Provat att högerklicka "spara på skiva"/"spara som"? Har du något program installerat som hanterar RAR-filer? Så det inte är något annat program som tagit över filtypen och det därför blir fel filtyp när du sparat den.

Asså! Det kanske bara funkar på PC. Men är inte en rar fil en sån fil som man ska packa upp. Det blir bara en textfil.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-03 16:46

Funkade utan problem för mig, lyssnade igenom alla samplingarna och det lät ju trevligt. Kommer säkert komma till användning.

En RAR-fil är precis som ZIP en fil man måste packa upp. Tror problemet är, om du sitter på Mac, att det läggs till en .txt ändelse på filen. Plocka bort den så bör din dator se filen som en RAR-fil.

Det löste sig nu. Jag bytte webbläsare till firefox från safari och då blev det en rar fil. Det ska bli väldigt intressant att prova dom nu!

Har bifogat ZIP-fil som innehåller inställningar för Shortcircuit och SFZ, för de som inte har Kontakt, samt midifilen som används till ljudexemplet i första inlägget. Inte jag som satt samma någon av filerna. Bara vidarförmedlar för de som inte har tillgång till Kontakt. Shortcircuit t ex är gratis.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-12-05 16:30

limpan2: brukar få filer ibland där slutet är .txt (gäller rar främst)
det är bara att byta till just .rar eller .zip sen är det klart

Ursprungligen av leere:

limpan2: brukar få filer ibland där slutet är .txt (gäller rar främst)
det är bara att byta till just .rar eller .zip sen är det klart

Tack det ska jag komma ihåg till nästa gång.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-12-05 17:54

Ingen som vet hur man kan få in trummorna i EXS?

Tack Katzen! (Min Kontakt kurrar)

1
Bevaka tråden