Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DEVSND - Richard Devine bjuder på samplingar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

DEVSND/Devine Sound, Richard Devines företag, bjuder på samplingar.

Det finns tre bibliotek att hämta från DEVSND/Devine Sounds hemsida.

De olika biblioteken är:

Citat:
  • Modded ARP 2600, custom samples from a heavily C.M.S. modded ARP 2600. A strange collection of percussion one-shots, hits, pulses, and other unclassifiable noises.

  • Broken Santoor, custom samples from a detuned & broken suntur, made using a cello bow, battery-powered fans, wind-up toys, and hematite magnets.

  • Bent TR-808, custom samples from a bent and rewired TR-808 drum machine.

För mer information besök DEVSND/Devine Sound.

Samplingarna ligger under menyn Library.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-12-03 16:38

Härligt vad gratissamples du postar katzen, tackar för det! ,, jag går lite OT här och frågar om du vet något stället med gratis hihat-loopar?

Ursprungligen av odlarn:

Härligt vad gratissamples du postar katzen, tackar för det! ,, jag går lite OT här och frågar om du vet något stället med gratis hihat-loopar?

Menar du akustiska hihat-loopar? Vet inte om jag sett till frilagda sådana. Gott om akustiska breaks cirkulerar det. Men enbart hihat-loopar är det nog värre med. Ska se efter. Om jag hittar något säger jag till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-03 16:47

Ja, och bara bra grejer dessutom. 808-paketet är instant IDM för de som är inne på sånt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-12-03 17:48

Vore toppen, har letat lite efter sådana, men hittar inget bra. Japp, aukustiska loopar med enbart hihat.

1
Bevaka tråden