Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med toslink och miniplug-kabel

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Fick idag hem en toslink/miniplug-kabel som jag tänkte koppla mellan minin(duo core) och receivern. Det blev inget ljud.
Kan det vara kabeln som är trasig? Det "lyser" inte i toslink-ändan men när jag drar ur miniplugen så lyser det till i minin.

Bara att reklamera eller har jag missat något?

/Patrick

Har du Optiskt valt under Ljud ut i Ljudinställningarna?
Starta Ljud-/MIDI-inställningar som ligger i Verktyg och se vad den har för något valt.

Ursprungligen av petterf:

Har du Optiskt valt under Ljud ut i Ljudinställningarna?
Starta Ljud-/MIDI-inställningar som ligger i Verktyg och se vad den har för något valt.

Ska fortfarande inte behövas. Mac OS ska ställa om sig automatiskt när man matar in kabeln, det har alla jag kört optisk på gjort iallafall!

Ursprungligen av Patrick:

Hej,
Fick idag hem en toslink/miniplug-kabel som jag tänkte koppla mellan minin(duo core) och receivern. Det blev inget ljud.
Kan det vara kabeln som är trasig? Det "lyser" inte i toslink-ändan men när jag drar ur miniplugen så lyser det till i minin.

Bara att reklamera eller har jag missat något?

/Patrick

Det låter helt klart som att det är kabeln.

Datorn har själv ställt om till optiskt ljud, så det känns inte som om jag kan göra någonting i inställningarna.
Får byta kabeln och hoppas att det är den...

För att avsluta ärendet så kan jag meddela att kabeln var trasig.
Fick en ny idag och den fungerade direkt.

Härligt!

1
Bevaka tråden