Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

behöver wow.exe (och mer?) för att testa World of Warcraft i Vista

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var tog min tråd vägen?
Bara försvann... :|

[raderat innehåll]

Någon som kan hjälpa?
Tror ni det bara är .exe-filen som behövs?
Den bör väl inte vara så stor.

  • Medlem
  • 2008-10-23 11:46

Jag är ingen expert på det området, men har du installerat wow i macos x på intelmac tidigare? Ser inte hela paketet lite annorlunda ut när du ska över till windows? Jag kör på både en mac (G5) och på en PC, och jag tycker det verkar som de är "olika". Fast jag är ingen expert...

  • Medlem
  • 2008-10-23 11:49

Du frågar efter något som verkar innebära ett licensbrott. WoW har (enligt uppgift) olika licenser för Mac OS och Windows. Därför "försvann" din tråd.

Rätta mig om jag har fel.

Admin

  • Medlem
  • 2008-10-23 11:58

Men om man har ett account och installerar det på en mac och en pc (och en mac till och...) då är det väl inte licensbrott? Fast jag gissar att du, Baron, menar att om nån annan lånar ut sin .exe fil, då kan det vara licensbrott. Good point.

Det är ju bara att ladda ned från World of Warcraft - Hämta gratisdemo. Man kan testa gratis i några dagar, efter det måste man betala varje månad. Det är således inte själva spelet som kostar, utan "prenumerationen".

Ursprungligen av Baron:

Du frågar efter något som verkar innebära ett licensbrott. WoW har (enligt uppgift) olika licenser för Mac OS och Windows. Därför "försvann" din tråd.

Rätta mig om jag har fel.

Admin

WoW på de skivor jag har innehåller en version för både Mac och Windows, så inget licensbrott, nej.

Så är det på alla WoW-skivor förresten...

Tror bara att det är körbara filen som skiljer mellan Mac/Win, men kan ha fel.
Har ändå slut på speltid nu, så lägger ner projektet tillsvidare.
Men tack för era svar!

1
Bevaka tråden