Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zyxel USB WiFi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höör
  • 2008-11-29 18:21

Tips:)

Jag har hittad en fungerande drivrutin till Zyxel G 202
Vi använder den till en Mac mini G4 (10.4.11)

Länk:
ZyXEL

Jag hittade den där sidan för sådär ett år sedan sedan, men inte fasen har jag lyckats hämta ned något därifrån... Det enda som händer när jag väljer drivrutiner och sedan går på Mac-varianten är att sidan trycker ut .... Förresten... vänta...

Ja-jäklar. Safari plockar ned filen. Jag kör vanligtvis Firefox och har hitintills misslyckats med att få hem annat än ASCII-tecken på skärmen.....

Helfånigt! Nu är jag up-n-running, efter ett närmare ett år. Lustigt att det skall behövas någon inspirationskälla, någon som fått fart på grejerna, för att man själv skall se sina misstag...

Tack!

Situationen är faktiskt så tokig så att jag i ren desperation, för några dagar sedan, köpte ett ytterligare WiFi-USB-modem (Quickertek n-nano) som jag strulat med under kvällen. Inte fasen fick jag heller den att fungera. Det var när jag i ren desperation började kolla på 99-mac som jag såg din blänkare om G202.

Nu har jag åtminstone G202:an att fungera.

Återstår att försöka förstå varför i fridens namn G202 ser både mitt och grannens nätverk, medan n-nano bara ser grannens....

Sista tricket var attQuickertek n-nano inte klarade av att ta mot alla kanaler. Mitt trådlösa gick på kanal 13 men USB-dongeln klarade bara av kanal 1-10....

Nu är allt up-n-running.

Tack för inspirationen!

  • Medlem
  • Höör
  • 2008-12-04 11:02
Ursprungligen av dxaren:

Sista tricket var attQuickertek n-nano inte klarade av att ta mot alla kanaler. Mitt trådlösa gick på kanal 13 men USB-dongeln klarade bara av kanal 1-10....

Nu är allt up-n-running.

Tack för inspirationen!

Kul att det funkar!
Min dotter är mycket nöjd och jag är helnöjd.(slipper köpa en ny Macmini)
Det är många som har haft stora problem med USB WiFi.
/L

1
Bevaka tråden