Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa program dör direkt när man försöker starta dem!?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror att det är efter senaste uppdateringen från Apple, så är det en hel del av mina program som aldrig startar, utan bara säger något i stil med "Programmet ___ har oväntat avslutats.".

1) Är det någon mer som upplevt detta? Det verkar som om det rör program av typen PPC (Translated), men jag är inte säker. Ett exempel på ett program som "bara dör" är iMol (länk till iMol Home Page) om det kan vara till någon hjälp.

2) Hur kan jag göra för att bli av med problemet? Jag har prövat att avinstallera och installera om ett icke-fungerande program, men det funkade inte.

Lite mer info hade varit bra: Har du en Intel-Mac? Kör du OS X 10.5?

Om det nu är så att du kör OS X 10.5.5 (Leopard) så är det ju inte säkert att iMol funkar. Det står inget på hemsidan (vad jag kan se) om att det är kompatibelt med Leopard. Om andra program inte fungerar, kolla respektive tillverkaras hemsida, så att dom säkert ska funka med Leopard på en Intel-Mac.

Ah, det är klart. Lite mer info:

  • iMac 24", 2.4 GHz Intel Core 2 Duo

  • Mac OS X 10.5.5

Så sent som i förra veckan fungerade programmen utan problem, så det *har* i alla fall funkat.

Men för ett av programmen, RC Helicopter v1.8, funkade det att jag uppgraderade till v2.0. Men det är i alla fall störigt om det inte längre går att köra vissa "äldre" program längre.

1
Bevaka tråden