Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multi-touch efter pekplattservice

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-01 21:50

Jag har just haft min MBP på service efter att tangentbord och trackpad dött. Nu funkar allt filt igen, de har tydligen bytt hela toppen. Nytt tangentbord och ny platta. Vad är chanserna tror ni för att jag har en platta med multi-touch? Hur kan jag kolla det? Behöver jag installera någon mjukvara eller så?

Ursprungligen av NOW!S:

Jag har just haft min MBP på service efter att tangentbord och trackpad dött. Nu funkar allt filt igen, de har tydligen bytt hela toppen. Nytt tangentbord och ny platta. Vad är chanserna tror ni för att jag har en platta med multi-touch? Hur kan jag kolla det? Behöver jag installera någon mjukvara eller så?

Ingen som helst chans tror ja.. tyvärr, Apple har kvar servicedelar från din gamla modell och trackpaden är som sagt samma del som topcase när serviceställen byter det.

/Adam

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-01 23:09

.. och även om det skulle vara stöd för multi-touch i top caset som dom har monterat så krävs det stöd hos logikkkortet också.

Ursprungligen av nllub:

.. och även om det skulle vara stöd för multi-touch i top caset som dom har monterat så krävs det stöd hos logikkkortet också.

Nix, det krävs inget av logikkortet för att få multi-touch att funka. Det går fint att sätta ett multi-touch top-case i en första generationens MBP. Det är bara lite småpyssel som krävs. Multi-touch top-caset har en annan kabel till logikkortet men den gamla passar rakt av. Man måste skära ut lite för ljussensorn och en utav skruvarna går inte att sätta dit.
Funkar fint, tro mig. Jag har provat!

1
Bevaka tråden