Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leta efter inköp...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-11 16:59

Jag har letat i forumet efter detta men inte hittat något, därför en kort fråga.

Jag uppdaterade för ett tag sedan till Leopard med Radera och Installera. Nu har jag auktoriserat den här datorn vilket fungerat perfekt men när jag trycker på leta efter inköp så laddar den bara ner en låt och inte alla jag tidigare köpt. Är det någon som vet varför? Jag har varit inne på mitt konto och kollat Purchase History och där finns allt men det verkar inte som att den vill hämta allt. Måste jag köpa låtarna igen?

Stort tack för hjälp!

/Ny och relativt oerfaren på Itunes Store, Claes

  • Medlem
  • 2008-01-11 17:14
Ursprungligen av westerli:

Jag har letat i forumet efter detta men inte hittat något, därför en kort fråga.

Jag uppdaterade för ett tag sedan till Leopard med Radera och Installera. Nu har jag auktoriserat den här datorn vilket fungerat perfekt men när jag trycker på leta efter inköp så laddar den bara ner en låt och inte alla jag tidigare köpt. Är det någon som vet varför? Jag har varit inne på mitt konto och kollat Purchase History och där finns allt men det verkar inte som att den vill hämta allt. Måste jag köpa låtarna igen?

Stort tack för hjälp!

/Ny och relativt oerfaren på Itunes Store, Claes

ujuju, leta efter inköp betyder inte att man kan hämta sina låtar igen. Jag tror att det är låtar som du har betalat men inte laddat hem.
Om du inte tog backup på det som fanns i datorn innan du raderade den är det nog borta.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-11 17:19

Nej är det så alltså. Va otroligt trött jag blir.......

Första gången apple närmat sig en liten besvikelse.... surt sa räven

Ta kontakt med apple... är rätt säker på att de kommer hjälpa dig så att låtarna snabbt går att ladda ner igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-13 17:01

Helt riktigt mrnoname!! Efter att ha skrivit till apple så lät de mig ladda ner all musik igen. Suverän service!!!!

  • Medlem
  • 2008-01-13 17:19
Ursprungligen av westerli:

Helt riktigt mrnoname!! Efter att ha skrivit till apple så lät de mig ladda ner all musik igen. Suverän service!!!!

Vart skrev du då? Jag har också kraschat en gång och blev av med allt möjligt. Jag har tjuvladdat hem en del av det senare men vill gärna ha "mina" filer. Trodde inte det var möjligt?!

Ursprungligen av westerli:

Helt riktigt mrnoname!! Efter att ha skrivit till apple så lät de mig ladda ner all musik igen. Suverän service!!!!

Skönt att höra! Glad att att löste sig...

Bränn backuper på dina köpta låtar med jämna mellanrum så sitter du (hyfsat) säkert ifall datorn havererar eller låtarna förintas från datorn på annat sätt.

En eloge till Apple som uppenbarligen både är snälla och snabba att hjälpa kunder som förlorat sin inköpta musik!

Suverän service??? Vilken service??? Du har ju redan köpt låtarna, varför ska man inte kunna ladda ner till samma dator då utan att skriva ett tiggarbrev först.

Ursprungligen av cii03ol2:

Suverän service??? Vilken service??? Du har ju redan köpt låtarna, varför ska man inte kunna ladda ner till samma dator då utan att skriva ett tiggarbrev först.

Om jag köper en jordfräs och den brinner upp och Bauhaus ger mig en ny efter att jag skrivit till dem och påtalat problemet så är jag väldigt glad.

Du köper musiken och rätten att ladda ner dem till din dator. De kanske inte har rutiner tillbaka till hedenhös etc.

Själv har jag försökt få Garmin att ge min farsa en manual. Hittils utan framgång. Kommer aldrig i hela mitt liv köpa ngt från det jävla sketbolaget.
Där kan man skacka om dålig service och att man redan betalt....

1
Bevaka tråden