Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddare orsakar kortslutning ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har någon råkat ut för att när man tar av laddaren från vägg-uttaget så blir det en kortslutning i kontakten i väggen?
Vi har haft detta problem ett antal gånger nu ( ca 7 gånger ), och bara på bärbara macar

Någon som vet något
Detta börjar bli jobbigt

Hans

Kortslutning?

Då går säkringen direkt. Har du inte ett överslag, - det blixtrar till ?

Hur gamla uttag pratar vi om? Kanske en ide att besöka din lokale el-handlare och skaffa ett nytt. Det brukar ju inte kosta mer än en hundring.

Kan ju vara värt prova.

Hej
Detta handlar om ett nybygge på Kemi Center i Lund
Laddaren slås ut helt och dom skyller på apple datorerna, svårt att motbevisa eftersom alla på den avdelningen har mac och inte pece

Hej
Händer det i flera uttag eller bara ett speciellt?
Vad händer, går säkringen sönder, går laddaren sönder?
Använder du den jordade, långa sladden eller den ojordade som sitter direkt på laddaren?
Vad händer om du provar med andra apparater, lampor etc, i uttaget?
Undrar
Lennart

Hej
vad jag förstår så använder dom den långe sladden,, det är laddaren som går sönder

Är det ingen i vårt långa land som har samma bekymmer?

Hans

Kan du ta ett mätinstrument, de kostar 79:- inklusive batteriet på Biltema - bra i varje hushåll.... Ställ den på 600V AC (Max 600 Volt växelström). Peta in pinnarna i kontakten. Vad säger den?

270 Volt eller ?

Kan också vara att ngn stor sak, kylanläggning, pump eller liknande som skickar "spikar" ut på elnätet i huset.

Jag har aldrig tidigare i mitt liv (sysslat med datorer i tretti år nu) varit med om att just Apples laddare skulle balla ur i mängd för att det är just Apples... Det låter mera som en trångsynt idiot på IT-avdelningen inte gillar macar (det VET man ju hur mycket AppleTalk pratar på nätet...*) .

*sant 1982 ....

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-12-01 17:28

Blir uttaget förstört när det blir så eller vad händer?

1
Bevaka tråden