Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini vill inte boota, varken från hårddisk eller CD

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!
Jag har en 1,25Ghz (PPC) Mac Mini, som har gett upp. Trodde det var hårdisken som slutade fungera men nu vet jag inte alls!

Jag köpte en ny pata disk (120Gb, 5400rpm) och bytte ut med denna.
Men men. Vid start av datorn fungerar cd:n men dock går det inte att boota ifrån den..
och efter ca 5 minuter av grå skärm så kommer en blinkande finder logga med frågetecken på.

Jag har inte en blekaste hur jag ska få igång den då jag inte kan boota från cd:n, jag har fått tankar mot att leta fram min gammla ipod 4g (20gb eller vad det nu var) och försöka boota ifrån den, men då blir det en rackans letande då jag inte vet vart den är änns

Något tips?

Hittade detta på google: PPC Mini Mac - Damaged OS, CD Stuck in Drive [Archive] - The macosxhints Forums

Vet inte, men man kan alltid testa...
Glömde säga att jag får inte heller ut min cd.

Ska pysa iväg på Clas Ohlsons och köpa mig ett "3V CR 2032" batteri (20kr) på lunchen och testa ikväll, återkommer med resultatet. (det är helt sjukt om detta fungerar!)

Update: Byte av batteri gjorde ingen skillnad, hade känslan på mig men ändå.

Jag ska försöka leta fram ipoden och försöka boota med den..

Är det verkligen ingen som har någon ide vad man kan göra?

Update2: Har googlat som en tok och sett en till mysko lösning på detta, att plocka isär allt och sedan plocka ihop allt.. mycket wierd. men vad ska man göra när man inte får igång den.. :/
Ska testas ikväll... återkommer ikväll med update

Jag plockade isär var enda skruv, kabel, ALLT.

Sedan plockade jag ihop allt igen.

Och jag har ingen aning vad detta ska göra för skillnad.

MEN!

Nu fungerar det! Helt otroligt!

Hoppas detta lilla förvirrande tråd gör någon nytta iallf!

Jesper, förlåt! blev lite fel i stressens hetta.

Senast redigerat 2008-12-02 20:40

Jag har ändrat rubriken. Försök sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

1
Bevaka tråden