Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple minidator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer Apple erbjuda en minidator snart, eller ÄR MacBook och MacBook Air deras alternativ för den som enbart vill kunna skriva/surfa/maila var som helst?

Varför har vi inte fått se något sådant här med ett äpple på?

YouTube - Asus EeePC 900 ultra portable laptop video review

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-29 23:55

Därför att sådana riktar sig mot lågprissegmentet av marknaden och det är ett marknadssegment som Apple aldrig har satsat på, tvärt om.

Jag tror att Apple faktiskt arbetar på en netbook men att den helt enkelt inte är redo för lansering än. De som såg videon från MacBook-lanseringen i oktober såg att de inte var helt främmande för en kommande Mac-netbook.

Ursprungligen av Gunnar B:

Därför att sådana riktar sig mot lågprissegmentet av marknaden och det är ett marknadssegment som Apple aldrig har satsat på, tvärt om.

För det första ska vi inte överdriva hur lågt prissegment för netbooks brukar ligga. Det finns väldigt billiga netbooks, men det kan variera väldigt mycket beroende på modell. För det andra behöver en netbook inte nödvändigtvis vara billig för att ändå vara konkurrenskraftig. En netbook ska framförallt vara liten och lätt.

Ursprungligen av Marcus K:

En netbook ska framförallt vara liten och lätt.

Men om den också är BRA kvalitet så fyller den ett behov som säkert
också finns. Många av de som finns idag ser ut att vara riktigt skräp...

Jag har både MacBook Air och Asus Eee PC 900.

Vore jag tvungen att välja en av dom blir det alla gånger Air. Allting i den fungerar smidigare och bättre än Asusen. Programmen är mycket bättre än det hopplock som finns i Asus. Batteritiden på ca 2 timmar är inte mycket att skryta med. Netbooken är liten och billig men det är svårare att få något flyt i arbetet eftersom tangenterna är så små och lite sega. Arbetet tar helt enkelt längre tid. Priset på 3.ooo kr är däremot riktigt bra.

Just nu finns den hos en tjugoåring som är sängliggande efter en operation. Då passar den perfekt eftersom man kan "jonglera" med den (den har SSD) precis som tjejen gör på videon. Den går också lätt ned i handväskan tillsammans med det mobila bredbandet.

Bif foto på en MB och en Asus samt en MBA och ovanpå den en Asus.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-30 10:15
Ursprungligen av Gunnar B:

Därför att sådana riktar sig mot lågprissegmentet av marknaden och det är ett marknadssegment som Apple aldrig har satsat på, tvärt om.

Den kan ju bli så bra att det inte behöver vara en lågprisprodukt. 9.995 kr t. ex.
Går nog att sälja.

Yes!!

En tunn 10" MacBook mini i aluminium med Atom-processor för 6995:- vore inte fel.

Finns en anledning varför jag fortfarande har två PowerBook 12"...

1
Bevaka tråden