Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD bränning toast problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-17 22:41

Bränner en data DVD på roxio toast titanium 5.2 och får i slutet meddelandet: "The drive reported an error: Sense key = Medium error, Sense Code = 0x73, 0x04" Skivan tycks ändå fungera på min burk (12 tums G4 powerbook) men inte på en PC.

hjälp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-24 16:38
Ursprungligen av Johan:

Bränner en data DVD på roxio toast titanium 5.2 och får i slutet meddelandet: "The drive reported an error: Sense key = Medium error, Sense Code = 0x73, 0x04" Skivan tycks ändå fungera på min burk (12 tums G4 powerbook) men inte på en PC.

hjälp

Får exakt samma fel på allt jag bränner nuförtiden. Otroligt surt, en brännare som håller i två år. Thank you so much apple, för att citera frodo.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-24 22:36

Hittade lösningen:

1. Make sure buffer underrun prevention is turned on. In the Recording Settings sheet, Advanced tab, make sure to check "Buffer Underrun Prevention"

2. In the Recording Settings sheet, Basic tab, make sure to choose "1x" as the Write Speed.

3. Make sure other background processes (copy files, playing music, etc) is turned off.

4. Try using a different brand of media. Brand name media is usually the best bet.

  • Medlem
  • Lilla Edet
  • 2008-11-29 22:34

Toast Titanium är usel och vi har ingen altertnativ. Synd!

Ursprungligen av Augusto:

Toast Titanium är usel och vi har ingen altertnativ. Synd!

Vi fattar, nu har du gnällt samma one-liner i tre trådar.
den här tråden var sedan 2003.... snygg bumpning.

dags gå att sova.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-11-29 22:39
1
Bevaka tråden