Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimera mera - små USB-minnen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur små kan tekniska prylar egentligen bli utan att kvaliteten försvinner ?

Jag gillar verkligen små saker så det är en kul utveckling. Som det här med USB-minnen.
Jag har tre stycken, en på 4GB, en på 2GB och en ny på 8GB. På bilderna ligger de från vänster till höger. Den i mitten brukar jag bära med mig som halssmycke på en silverkedja. Den lilla "skiten" till höger ligger bredvid ett vanligt tuggummi. Den skulle man kunna ha som ett örhänge. Tufft för oss Mac-tjejor !;)

  • Medlem
  • 2008-11-28 00:47

Jag håller med, smått är fint. Vilken av dem är den pyttiga bredvid tuggummit? Jag hade ett sånt där av märket Kingmax, knappt större än själva kontakten, men det slutade fungera nyligen. Jag vill gärna ha ett fickminne som är jättelitet utanpå och enormt inuti. Det blir extra nördkul när man minns vad SyQuest-diskar var för något.

Dessa är inte så rackarns stora utanpå: KINGSTON DATATRAVELER MINI SLIM 8GB SVART

Den lilla är från IT-sajten och finns i silver eller guld och med olika GB. Dessutom vatten- och stöttåliga. Fick den i silver 8GB 2 dagar efter att dom fått pengarna. Kostade 328 kr inkl allt.
Läs här=http://www.itsajten.com/

Jag tycker det vore najs med ett USB-minne som är tåligt på riktigt. Inte ett som har ett skal i utomjordisk titan och kan köras över av en traktor...men ändå ett bräckligt stift som blir glappt efter tre dar. För det har ju de flesta "rugged" minnen idag. Utan ett VERKLIGT tåligt minne. Ett där stiftet sitter som berget och skalet känns solitt. Det vill jag ha.

Vad GÖR du med dina minnespinnar ?
Jag har aldrig lyckats ta sönder ett USB-minne men har väl inte ansträngt mig tillräckligt......:tveksam:

FY vad ni fick mig att bli köpsugen och jag har ändå minnen så att det räcker:)

Man kan aldrig ha för mycket minne!

Problemet är bara att desto mindre de är desto lättare att tappa bort!

Jag har tappat bort min laddare till min Canon EOS och batteriet är
tomt, har letat överallt... VEM har tagit den ???

Inge särskilt, men nyckelknippan sliter hårt på dem. Dessutom är det lite löjligt, menar jag, att marknadsföra nåt som "rugged" när det inte är det. Lite som att sätta jeepdunk på Skodan och säga att det är en terrängbil...

Ursprungligen av n00bkillaz:

Inge särskilt, men nyckelknippan sliter hårt på dem. Dessutom är det lite löjligt, menar jag, att marknadsföra nåt som "rugged" när det inte är det. Lite som att sätta jeepdunk på Skodan och säga att det är en terrängbil...

Det HÄR är en Skoda !!!

Ursprungligen av n00bkillaz:

Inge särskilt, men nyckelknippan sliter hårt på dem. Dessutom är det lite löjligt, menar jag, att marknadsföra nåt som "rugged" när det inte är det. Lite som att sätta jeepdunk på Skodan och säga att det är en terrängbil...

Hm, ja då förstår jag hur de kan slitas ut. Är nog inte det bästa stället att sätta USB-minnen på en nyckelknippa som man använder flera ggr per dag.
Kanske du istället ska sätta dom i en halskedja ? Tycker det kan gå för ett unisex-smycke.

Första snygga Skodan jag sett!

Jo, halsband vore nåt. Ska fundera på det. Det kanske finns minnen i form av dogtags?

EDIT: Ha, det gjorde det. YouTube - Cyber Snipa USB 2.0 Dog Tags Flash/Utility Tool Drives

Fäst den på ett ställe där du alltid vet var den finns !!!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-12-03 20:40

Hittade iFlash - USB-minne i form av en byggkloss! lite dyra kanske men de är små och Coola.

1
Bevaka tråden