Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns utorrent beta att ladda ner offentligt...

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-27 01:40

The beta is out. It's Leopard and Intel only right now, but we're working
to expand support soon.

Get it here: mac.utorrent.com/beta

Remember it's beta software, so there may be bugs and annoyances. Please
help us make it better by contributing to the conversation in the forums
(forum.utorrent.com).

- The µTorrent Mac Team

Fasiken vad folk e snabba.. Fick mailet precis och tänkte, ah, nu när jag ändå är uppe, så kanske jag är först..!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-27 02:10

Fungerar fortfarande lika dåligt... så fort jag öppnar en torrent crashar antingen safari / dock eller finder.

Ursprungligen av Csoft:

Fungerar fortfarande lika dåligt... så fort jag öppnar en torrent crashar antingen safari / dock eller finder.

Så är livet när man kör beta programvara

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-11-27 09:38
Ursprungligen av Csoft:

Fungerar fortfarande lika dåligt... så fort jag öppnar en torrent crashar antingen safari / dock eller finder.

Inga krascher här. Fungerar finfint. Och hastigheten är grymt mycket bättre än med Transmission (som jag gillar i övrigt).

Känns skönt att det är på G!

Hur gör kan för att välja specifika filer för nerladdning?
Jag kan bara välja att ladda ner alla filer, eller inga.

Ursprungligen av snouser:

Hur gör kan för att välja specifika filer för nerladdning?
Jag kan bara välja att ladda ner alla filer, eller inga.

Markera din nerladdning, klicka sen där nere på knappen files, sen högerklicka på filerna, och välj "don't download"

Ausgeseichnet!:cool:

Verkar vara ett sjukt bra program. Synd att min sationära dator är PPC-mac nu när allt fler verkar släppa stödet för PPC...

Senast redigerat 2008-11-27 20:10

Jag trivs iofs rätt bra med Transmission, men får utvärdera uTorrent för Mac. Trots allt så är det uTorrent som gäller när jag sitter med min Windows Vista-dator.

Har bara hunnit testa litegrann men hittils verkar det faktiskt rulla snabbare än med transmission :S Jag som älskar transmission.. Får testa lite till, går nog inte att säga någonting än.
Men om det visar sig vara mycket snabbare än transmission efter ett tag, så kommer jag antagligen byta.

Bättre fart än i Transmission som jag för övrigt tycker väldigt bra om..Men 10.0 mb/s är ju inte helt fel.. brukar bara få kring 7 i Transmission

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-27 20:41

Nix, kraschar hela tiden på en torrentfil. Oavsett om jag släpper på ikonen eller väljer via fildialog.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-11-27 21:15

Nedladdningarna vill inte starta över huvud taget för mig. Allt funkar med att ladda in torrentfilerna men sen så laddas helt enkelt inget ner.

Funkar bra här såhär långt, men har bara provat att tanka ner en fil på ca 350mb.
Känns dock lite som när man satt på Win, både på gott och ont

mycket snabbare och överskådligare än transmission tycker jag, gillar utorrent skarpt!

edit
verkar dra åt sig all bandbredd som finns, kör via trådlöst och nu går det typ inte att surfa när man har utorrent igång =/

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-28 00:47
Ursprungligen av cyprox:

mycket snabbare och överskådligare än transmission tycker jag, gillar utorrent skarpt!

edit
verkar dra åt sig all bandbredd som finns, kör via trådlöst och nu går det typ inte att surfa när man har utorrent igång =/

Då får du väl kika lite mer i inställningarna...

Ursprungligen av cyprox:

verkar dra åt sig all bandbredd som finns, kör via trådlöst och nu går det typ inte att surfa när man har utorrent igång =/

Det är precis så en RIKTIG torrent-klient SKA fungera. Sen får man ju begränsa i programmet för att det inte ska bli stopp i slangen

För er som har problem med att det krashar så är en idé att högerklicka på aktuell torrent och välja "öppna med utorrent". Detta för VARJE fil som ska tankas. Lite krångligt, men så funkade det för mig när jag körde alphan.
Ni som kört Alpha, är Beta stabilare och mer utvecklat?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-28 00:19
Ursprungligen av PeeMaN:

För er som har problem med att det krashar så är en idé att högerklicka på aktuell torrent och välja "öppna med utorrent". Detta för VARJE fil som ska tankas. Lite krångligt, men så funkade det för mig när jag körde alphan.
Ni som kört Alpha, är Beta stabilare och mer utvecklat?

Bara det är en anledning att köra transmission istället men med många torrenter skulle jag föredra utorrent. Om ett år eller så där när det fungerar som det ska

En kompis till mig tjatade som bara den om hur snabbt och bra utorrent var och jag har varit så sugen på att testa! Äntligen!

Brutalt härligt, Transmission gjorde så att hela finder hängde sig för mig, det enda var att dra ut elsladden. Funkar klockrent för mig. Snyggt och snabbt.

Det är lite jobbigt att man bara kan ange var filen ska ligga i inställningar…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 03:17
Ursprungligen av Laseranders:

Det är lite jobbigt att man bara kan ange var filen ska ligga i inställningar…

Det första jag också tänkte på...

Saknar funktionen att ha ofullständiga nerladdningar separerade från färdiga...

Det står på uTorrents forum att ALLA funktioner som finns i Windowsversionen är att anse som saker som är på "att-göra-listan" för utvecklarna av Macversionen.

Blev inte uTorrent uppköpta av filmindustrin eller vilka det nu var?
Eller var de bara humbugg?

forum.utorrent.com / µTorrent and BitTorrent Join Forces

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-12-08 17:28

krasch med både Utorr och transmi

Hej Använde tidigare Transmission, laddar ner torrents till en extern hd, allt funkade bra så länge jag satt vid datorn, efter en tids inaktivitet, så slutade både ner och uppladdniing, safari och andra prog funkade fortfarande, gick inte att stänga ner torrentprogrammet, svarade inte gick heller inta att starta om datorn var tvungen att gör apå strömbrytaren. Försökte med utorrent men problemen är de samma, är det någon som har haft liknande problem och i så fall kanske en lösning

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-08 20:23

Skönt att det är på gång iaf Kör nog dock Vuze (Azurus) ett tag till..

Bevaka tråden