Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med Palmsynkning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 19:28

Hej

Powerbook Mac OS X 10.2.4 använder en seriell -> USB adaper.

Jag har ett problem. Har en Palm som har synkats med en dator. Datorn finns inte längre med oss. All informationen finns på Palmen men inte någon annanstans.
Nu har jag installerat Palm Desktop på en Powerbook med en seriell -> USB adapter under Mac OS X 10.2.4.
Provade att skapa en ny användare (heter iofs inte samma sak som den gamla användaren) Såg till att Hotsync är enabled och under Connection Settings är USB och PalmConnect förkryssade. Sedan provade jag och trycka på syncknappen på vaggan. Nope, palmen sa att den inte fick någon kontakt alls. Inte behöver man drivrutiner till adaptern?

Antar att det massor med saker som jag inte har gjort rätt, helt grön på handdatorer.
Ska sätta mig och läsa manual nu men som vanligt så är det tidspress. Hoppas på tips eller länkar som beskriver problemen/vad jag har glömt.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-27 20:13

Har du IR-port på PB:n? Kör den vägen istället. Jag råkade ut för en liknande situation med information endast på Palm:en och synkning som inte fungerade via sladd.

Vilken Palm-modell har du?
Med m500/505 kan man få ett statiskt elektricetsproblem som gör att synkn ej funkar. Här funkar IR-synk.

Användaren i Palm desktop måste namnges exakt likadant som användaren av PDA'n, kolla att så är fallet, annars döp om Desktop-identiteten och prova igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 22:11

Har tyvärr ingen Ir på Powerbooken. Det är en Vx om jag inte minns helt fel. Ska kolla med med namnet.
Så det ska kunna fungera att skapa en tom user med samma namn som det på Palmen och sedan kunna synca över all info? Vill bara veta så jag inte är helt ute och cyklar.

Men nu ska jag grotta ner mig i manualer.

Tack än så länge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-28 12:32

Nu är det löst. En glappande adapter och fel användarnamn på datorn var boven.

1
Bevaka tråden